Varningslampor & safe

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Larzzon

Ny medlem
Hej,

Jag köpte en A6 Quattro 2.7L V6 TDI. Redan andra dagen fick jag upp Safe och alla varningslampor. Ända ”konstiga” jag gjorde var att låsa/låsa upp samt starta med den andra nyckeln, då poppade Safe upp. All belysning i instrumentpanelen, klimatanläggningen och växelspaken. Ända som lyser är hastighetsmätaren, klocka, tripp, temp ute och hur långt den gått.
ägaren innan ska ha tagit ut CD växlaren så därför funkar inte ljudet i bilen.

Har testat att ta bort sig batteriet i lite drygt en timme. För att sedan sätta nyckeln i läge ett fem gånger för att nollställa immobilaserb.
Även kopplat in dator. Raderade alla felkoder som fanns, det ända som inte gick att ta bort var 02095 Någon som har koll ifall man kan göra något själv eller måste åka till Audi för att få bort safe mode.

osäker på ifall ABS felet har att göra med att okej hade börjat lossna i överkant. Man kunde nästan få ut skivan utan att lossa på oket. Bromsarna ligger även på runt om.

extremt tacksam för vilket svar som helst.
Med vänliga hälsningar, Andreaz
 

Bilagor

Senast ändrad:

PINNEN

Medlem
Ända ”konstiga” jag gjorde var att låsa/låsa upp samt starta med den andra nyckeln, då poppade Safe upp.

Detta beror högst troligen på att denna nyckeln ej är kodad till stöldskyddet, använd den första nyckeln du hade så borde bilen starta, om den inte gör det så har något hänt med stöldskyddet och behöver åtgärdas.

För att koda in en ny nyckel så löser Audi detta om nu den nyckel du har är kompatibel till bilens immobilizer
 

Larzzon

Ny medlem
För att koda in en ny nyckel så löser Audi detta om nu den nyckel du har är kompatibel till bilens immobilizer.

Jag kan både starta och köra bilen med båda ”fjärrdosorna” kan även starta och köra med plast extra nyckeln 🤷‍♂️😅

Hittade på någon engelsk sida att man skulle koppla ur batteriet i isch 30-40 min samt dra en metall vajer mellan plus och minus när dem var bortkopplade. Sedan göra som på gamla bilar första läget tio sekunder ta tillbaks till 0 typ fem ggr 🤷‍♂️

Har pratat med Audi och dem sa att vem som helst kunde göra det 🤷‍♂️ Man behövde inte åka till dem 🤔
 

Bilagor




Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp