Var sitter relä till AC, A6-4F (2011)?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

MatsH

Ny medlem
Jag försöker att hitta var relät till AC sitter på min A6-4F (2011). Jag har kollat på nätet och inte hittat någonstans var relät sitter. Jag hittade en beskrivning på youtube som angav att det sitter i kopplingsboxen på höger sida i motorrummet under skyddet vid vindrutan mot torpedväggen. Där sitter bara ett relä på min bil och det är inte till AC. Kollade i boxen på vänster sida ifall det är där men inte där heller. Är det någon som möjligen vet var det sitter, och vilken position?
 

Swizz

Aktiv medlem
Förstår inte riktigt din fråga, vad exakt är det du har problem med? Är det kylan i bilen som ej fungerar? AC-systemet i sig har inget relä, utan det regleras via styrenheten för klimatreglering.
 

MatsH

Ny medlem
Förstår inte riktigt din fråga, vad exakt är det du har problem med? Är det kylan i bilen som ej fungerar? AC-systemet i sig har inget relä, utan det regleras via styrenheten för klimatreglering.
Tack Swizz,
Jag trodde det fanns ett relä som styr starten av kompressorn. Det är kylan som inte fungerar men jag vet inte var felet sitter. Håller nu på att ringa in felet och tänkte kolla om jag kan bygla så att jag får en sluten krets för att kolla ifall kompressorn startar. Då kan jag utesluta fel i kompressorn.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp