uppdatera navigatorn/kartor/mmi !?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

mr x

Medlem
Hej !

måste man uppdatera navigatorn/kartor hos audi, eller kan man fixa det på annat sätt ?

dom vill väl ha 3000-4000 kr för detta har ja för mig. o känns inte motiverat när man har googlemaps o navigering där med alltid uppdaterade kartor gratis...

Men hade varit bra o ha uppdaterat i bilen också.
 

mr x

Medlem
thanx a lot !

Är det nån som har testat beställa från dessa företagen ?
är dom seriösa ?

Är det kompliserat att göra själv ?
riskerar man att förstöra bilen/mmi ?

hur funkar det egentligen ?

ska kolla länkarna mer imorgon
 

mr x

Medlem
när audi verkstan gör det, är väl dom uppkopplade mot Tyskland o tar ner det därifrån, sen har man själv köpt en "nyckel" för o aktivera med.

hur funkar det om man använder nån av sidorna här ?
 

Cruiser

Medlem
Till MMI 2G behövs ingen uppkoppling till Tyskland, man köper en skiva stoppar in den i DVDn och bilen frågar om man vill uppdatera, man svarar ja och det är klart, har prövat både med pirat och originalskivor och det funkar likadant...
Har beställt härifrån 2014 http://www.audinavi.eu/audi.html och det funkade och funkar klockrent.... Hur det funkar med MMI 3G vet jag inte men jag kan inte tänka mig att man måste åka in till Audi för att uppdatera navigatorn, man köper nog bara ett minneskort och sen funkar det lika enkelt om på MMI 2G.
 

mr x

Medlem
Till MMI 2G behövs ingen uppkoppling till Tyskland, man köper en skiva stoppar in den i DVDn och bilen frågar om man vill uppdatera, man svarar ja och det är klart, har prövat både med pirat och originalskivor och det funkar likadant...
Har beställt härifrån 2014 http://www.audinavi.eu/audi.html och det funkade och funkar klockrent.... Hur det funkar med MMI 3G vet jag inte men jag kan inte tänka mig att man måste åka in till Audi för att uppdatera navigatorn, man köper nog bara ett minneskort och sen funkar det lika enkelt om på MMI 2G.
ok, känns som audi verkstad bara kan påstå att dom måste va uppkopplade mot tyskland för o uppdatera...
ej ju inget an kan kolla om man inte e där när dom gör det.

Hur vet man vilken version man har då ? 2g eller 3g.

och vilken version skulle isåfall beställas från hemsidan i länken ?

Har inte dom bara dvd o inte minneskort ?
 

Cruiser

Medlem

mr x

Medlem

stort tack.

om jag sett rätt ser det ut som jag har en MMi 3G basic.

Men antar att knapparna bredvid inte spelar in i det hela. tycker jag inte känner igen alla där...måste dubbelkolla imorgon.

Man kan ju få fram vilken version man har i mmi menyn, men det är bara mjukvaruversionen av MMi kanske.. eller mmi & navigator version.

Om det stämmer att det är en 3g basic.... skulle jag då kunnauppdatera kartorna enkelt ?

var det nån som hade gjort detta själv, och var köpte ni kartorna ?

uppdateras mmi automatiskt samtidigt om det behövs ?
 

mr x

Medlem
nån som kan bekräfta vilken version jag har ?

och vilken produkt jag ska köpa som passar den versionen ?

och från vilken sida ?

Och om nån gjort det innan, hur installationen går till ?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp