Skylthållarmontering av ledramp - A3/2015/8V

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

parjohan

Medlem
Hej!

Skaffade ett ramp-kit på Xenonkungen med fästen för regskylt-hållare. Det verkar som skylthållaren är integrerad i grillen/fronten. Det kommer inte att gå att sätta dit detta kit antar jag utan att demontera fronten, borra hål i skylthållaren och sedan bulta/muttra fast rampen och sedan på med fronten igen?

Mvh Pär
 

Robban_F

Aktiv medlem
Om du har vanliga Halogenlampor och monterar en ljusramp för helljus kommer du märka en enorm skillnad när du slår på helljuset.
Du kommer sedan att märka en väldigt negativ effekt när du slår av helljuset och övergår till halvljus. Det blir väldigt mörkt innan dina ögon hinner vänja sig vid "mörkret" när de trötta halvljusen tar över. Trafikfarligt faktiskt.
Jag hade halogenlampor och monterade av ljusrampen och sålde den till bättre behövande.
Om du inte har LED eller Xenon för halvljuset föreslår jag att du returnerar ditt ramp-kit.
 

parjohan

Medlem
Tack för att du redde ut det hela.:) Jag har bixenon...är det för både halv- och helljus? Sitter som en projektorlins fram iaf. Bak är det halogen.

Jag kommer att returnera paketet men för att jag inte kan fästa in det fram på ett enkelt och säkert sätt. Nummerskylthållaren är integrerad i fronten så vet ej hur jag ska dra fast det. Väger ca 5 kg.

Tack för hjälpen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp