Relä problem

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

djm

Ny medlem
Hej, Äger en 2002a 1.8t fwd. Bilen startar helt plötsligt inte och jag hör inte soppapumpen heller. Pumpen är ny sedan 1 månad tillbaka. Instrumentpanelen visar att jag har 0km kvar till tom tank. Jag har minst halvtank i bilen.

Låter som relät att trasigt alt kontakten på pumpen som hoppat av? (hur den nu ska kunna göra det när bilen står still)

Någon som vet VART och VILKET (siffra) på relät som är till pumpen? Har googlat flera timmar men blir inte nå klokare... vissa säger under ratten. Hittar där 167, 53 och 370. Har inte vart in under ecun och kollat ännu.
MVH
 

osse99

Medlem
Hmm, sitter inte det reläet i botten under ECU'n....
Klassiskt fel på B6 åtminstone, kommer det in lite fukt så hamnar direkt på reläet.

När min bil strulade på liknande sätt kopplade jag in en lampa på bensinpumpens matning men kanske hörs bra på din bil.

Felet på min var kallödningar som glappade i ett trimchip inne i ECU'n - nog riktigt ovanligt - skitkul att felsöka :-(

Får du aldrig något utslag på tankmätaren kan man ju börja fundera på kabelbrott/jordfel någonstans vid tanken, kan ju drabba pumpen också!

M.V.H

/AO
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp