Har problem med motorgången på min Audi 80, den hackar och rycker konstant. Misstänker att det har något med temperaturmätarna att göra. Har gjort en del efterforskningar och det sitter två givare bredvid varandra en blå och en grå. Den blå skall vara för motorstyrningen som skall reglera flödet av bränsle vid olika temperaturer och den grå till tempgivaren på instrumentpanelen. Bytte den blå givaren i går med förhoppning att ryckningarna skulle försvinna men så blev inte fallet. Noterbart är även att tempmätaren på instrumentpanelen heller inte fungerar.
Så min fråga är alltså om de båda givarna arbetar tillsammans för att ställa in bränsleflödet vilket skulle betyda att jag även måste byta den andra givaren. Eller kan det vara ett elfel på själva kablarna som ställer till detta besvär. Jag var och bröt lite i kablarna i går och fick min en J**la stöt. Har dock inte hittat någon nött kabel med dålig isolering.
Tacksam om någon har en idé på vad det kan vara för fel!
MVH
/Måns
Så min fråga är alltså om de båda givarna arbetar tillsammans för att ställa in bränsleflödet vilket skulle betyda att jag även måste byta den andra givaren. Eller kan det vara ett elfel på själva kablarna som ställer till detta besvär. Jag var och bröt lite i kablarna i går och fick min en J**la stöt. Har dock inte hittat någon nött kabel med dålig isolering.
Tacksam om någon har en idé på vad det kan vara för fel!
MVH
/Måns