Japp. Nu har mitt projekt knallat ihop sig.
Jag har en audi 100 c3 quattro som jag håller på att konvertera till att drivas på en VR6.
Det är nämligen så att audi har ju sin broms-servo och sin styr-servo som drivs av samma pump. Och nu så kan man ju inte ha den pumpen om man kör en VR6 istället.
Jag var ute nyss i garaget och såg att Audi servopumpen har tre anslutningar. altså en in och två ut som går till bromsbomben och styrservon vardera.
Ni kanske ser mitt bekymmer. Kan jag ta VW-pumpen och dela trycket så det går till servon och bomben från samma anslutning? Är det tillräckligt med tryck i pumpen för att driva båda?
Här är två bilder som illustrerar skillnaden. Audi pumpen är den stora.
Visa bilaga 103Visa bilaga 104
Jag har en audi 100 c3 quattro som jag håller på att konvertera till att drivas på en VR6.
Det är nämligen så att audi har ju sin broms-servo och sin styr-servo som drivs av samma pump. Och nu så kan man ju inte ha den pumpen om man kör en VR6 istället.
Jag var ute nyss i garaget och såg att Audi servopumpen har tre anslutningar. altså en in och två ut som går till bromsbomben och styrservon vardera.
Ni kanske ser mitt bekymmer. Kan jag ta VW-pumpen och dela trycket så det går till servon och bomben från samma anslutning? Är det tillräckligt med tryck i pumpen för att driva båda?
Här är två bilder som illustrerar skillnaden. Audi pumpen är den stora.
Visa bilaga 103Visa bilaga 104