Har tyvärr inte så mycket att tillföra, mer än glada tillrop?Absolut inga framsteg här inte
Startade lättare efter katt-operation gjorde den men fortfarande rykande och måste tvinga upp bränslevågen
Fick dock en tips av en snubbe som haft samma symptom trotts bra kompressioner och inget vatten i oljan,kan va topp-packningen trotts allt
Lika bra att riva ner och kontrollera,fann inga konstigheter här inne,inga sprickor,inge skevhet på toppen
Packningen verka rätt ok men visst syns det att den vart med ett tag,kan det vara dåliga ventiltätningar?
Lukta bensin av motoroljan gjorde det men kankse inte konstigt att det tvingar ner när man
möjler starten så mycket och försöker starta
Kankse tyckte jag toppbultarna va lite för lätta att lossa
Nya bult,topp-packning och bla ventiltätningar på gång sen försöker vi igen
Håll spänningen uppe
Visa bilaga 294Visa bilaga 295Visa bilaga 295
Nu ökar i alla fall chanserna för att få igång denTänkte göra ett bränslepumpsbyte igår kväll....blev inte direkt som man planerat
Pumpen har ju krånglat lite senare veckor när jag provat startat,tänkte väl att den
bara blivit dålig när den inte riktigt orkat få fram bränsle och fört ett jävlans oväsen
Icke! hela botten runt pump-plattformen fullt av skit,sand o rost!
Sumpfiltret på pumpen helt tilltäppt
Inte konstigt den inte orka få upp bränslet
ur med pumpen och ösa på lite med högtrycktvätt och andra starkvaror för att
sen pumpa ur "lortslammet"
Sen trasor och gamla strumpor på händerna för att gräva upp och torka skräpet
Sista finputsen bestod av dammsugaren och tryckluft samt en helt ren socka för torka
väggar och skrymslen
Kan säga att det blev bra och inte långt från klinisk ren
Men man fick slitaVisa bilaga 310Visa bilaga 311Visa bilaga 312Visa bilaga 313
När jag monterade pumpen första gången tyckte jag inte det va nån speciell fara med detta
men under 2 månader med bensin har det lossnat en hel del,ingen bil kan fungera
med så mycket skit i tanken
Har konservat lite på insidan med att dusha 5-56 efter väggar och botten och masserat ut detta
Fick fel pump från autodoc trots att jag beställde rätt,dock verkar den gamla leverera bra än
vid testkörning
Jaja lite framsteg trotts att jag fick fel pump,känns ändå skönt att det är rent i tanken
Håll spänningen uppe!
Håller med dig, supporten på Autodoc är bedrövlig.Aha ok clabbe,ja det va nog betydligt lättare här så jag ska nog inte klaga,stor servicelucka där man
får ner en fet arm och kommer åt 95% av utrymmet därnere
Jo nu ökade chansen lite till,den här rengöringen va ju nödvändig i vilket fall
Fundera på att köpa en pump från skruvat,satt i chatten på autodoc med jordens vrångaste man...
Verkar som jag inte fick köpa den pumpen som är rätt fråga mig inte varför..
Det va denna jag beställde från första början helt säker på jag klicka in den i varukorgen
Bränslepump MAGNETI MARELLI 313011300079 elektrisk — Köp nu!
Köp MAGNETI MARELLI 313011300079 Bränslepump elektrisk till lågt pris ❗ TFP: 899,40 kr — vårt pris: 764,49 kr ❗ du sparar 28% ❗ Köp nu ❗www.autodoc.se
Dom skickar den här ist vilket är fel pump utan botten-sumpfilter och täcker bara upp till 160hk
Bränslepump STARK SKFP-0160001 elektrisk — Köp nu!
Köp STARK SKFP-0160001 Bränslepump elektrisk Tryck [bar]: 6,5bar, Ø: 62mm till lågt pris ❗ TFP: 1385,24 kr — vårt pris: 1177,45 kr ❗ du sparar 28% ❗ Köp nu ❗www.autodoc.se
Jag skrev i det sista att jag behåller den men skicka mig magneti marelli pumpen jag vill ha och som passar bilen
Men nej då han babbla om massa nr etc...etc...jösses vilken service