Inget händer när vi klickar in nyckeln

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ronjaa

Ny medlem
Halloj!
Nu har audin min stått i ca 3 år och nu ska vi försöka hitta felet på den en gång för alla..
En dag när jag körde i snö blandat regn så fick bilen tog spel och alla lampor i instrumentpanelen började blinka och larma. Allt från antisladd, p-broms, airbag, jaa alltså alla lampor son gick började lysa... (efter denna händelse så har vi bytt både airbag modulen samt parking brake modulen)
Sen under felsökning så blev vi tillsagda av audi att vi skulle tömma bilen på all inredning för att göra kostnaderna på verkstaden lite mindre. Sagt och gjort vi tömde bilen på ALLT förutom ratten och förarstolen. Satte i nyckeln för att starta den men då bet den bara tag i nyckeln och spottade sen ut den efter en kort stund... inget annat än stereon hoppar igång.. vad i hela friden har hänt med bilen ?
Vi har nu lagt beställning på nytt tändningslås och bcm i hoppet om att någon av dem är felet 🥲
 

anan

Ny medlem
Halloj!
Nu har audin min stått i ca 3 år och nu ska vi försöka hitta felet på den en gång för alla..
En dag när jag körde i snö blandat regn så fick bilen tog spel och alla lampor i instrumentpanelen började blinka och larma. Allt från antisladd, p-broms, airbag, jaa alltså alla lampor son gick började lysa... (efter denna händelse så har vi bytt både airbag modulen samt parking brake modulen)
Sen under felsökning så blev vi tillsagda av audi att vi skulle tömma bilen på all inredning för att göra kostnaderna på verkstaden lite mindre. Sagt och gjort vi tömde bilen på ALLT förutom ratten och förarstolen. Satte i nyckeln för att starta den men då bet den bara tag i nyckeln och spottade sen ut den efter en kort stund... inget annat än stereon hoppar igång.. vad i hela friden har hänt med bilen ?
Vi har nu lagt beställning på nytt tändningslås och bcm i hoppet om att någon av dem är felet 🥲
Hej!
Jag har en A4 2010 och fick också problem med el och lampor som tändes/släcktes. Ena dagen funkade bilen, nästa gång helt död. Troligen inget problem med batteriet men det var urdraget och byttes. Dock kvarstod problem med alla olika varningslampor som inte kunde släckas. Verkstan fann sedan elfel från styrenheten för dragkroken. Kretskortet var skadat, Vst:s teori, troligen pga vatten som trängt in då och då. Bättre begagnad "Styrenhet drgkrok" kostnad ca 500 -1000 kr. Enheten sitter i bagagutrymmet innanför luckan bakom höger baklyse och ner under.. Tydligen inte helt ovanligt fel. Kanske ni har fått samma problem?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp