Genomföring genom brandväggen till kupén?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Tjena,

jag ska ha igenom en kanalisation/slang från motorutrymmet in i kupén, helst så den kommer fram bakom handskfacket som är enkelt att montera bort tillfälligt för att ta emot den. Allt detta för att installera en kupéfläkt.

I motorutrymmet ska så klart honan för kablaget sitta i fronten så man enkelt kan stoppa i elkontakten för att ge ström in till kupén.

Nå, jag undrar om nån vet något färdig ställe att få igenom kabeln på passagerarsidan? Jag vet att det ska finnas en genomföring på förarsidan under ECU:n. Men det kostar typ en tusenlapp att ha en längre intagningskabel för att gå den vägen så det känns onödigt..

Jag kan hitta en bra tråd för en A3:a där en gummibussning sitter typ under plastkjolen vid vindrutan på passagerarsidan, där luftintaget till kupén finns. Men inget om A1:an.

Mvh Niclas
 

Blackådi

Medlem
Sök och du skall finna ;)

Då det är flertalet kablar och slangar som går från motorrummet till kupén så är det helt enkelt bara att följa lämplig dragning som redan finns samt göra ett litet hål för kablaget i damasken som redan sitter i torped väggen.

Därefter blir det beroende av genomföring behov av att antingen lossa handfacket eller plasten vid fötterna på förarsidan.

Du drar sedan vidare kabeln/kablaget till önskad placering där du gör din koppling och montering av eluttaget

Enkelt som en plätt
 
Halloj,

tack för svaret. Jag kom precis in från kabeldragningen. Det visade sig att det fanns en gummipluggad färdig genomföring på passagerarsidan, precis under plastkåpan där vattnet dränerar ned via vindrutan.

Monterade bort handskfacket, körde igenom kablaget, dök upp precis bakom stereon ungefär och kunde sen dras ned bakom där handskfacket sedan återmonterades.

Så behöver någon göra detta och inte vill gå igenom på förarsidan så är det exakt som på en A3:a (där det finns fina bilder och video etc redan på hur man kan göra).

Mvh Niclas
 

Blackådi

Medlem
Hej

Härligt att det löste sig
Arbetat tidigare med installationer av utrustning till transportfordon samt utryckning

Men vist var det simpelt haha
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp