Fick ej med vinterhjul på helt ny bil

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

cxngiiz

Ny medlem
Hej!
Ville bara kolla om någon här har erfarenhet när det kommer till bilköp. Köpte en helt ny a5 för drygt en månad sedan och på annonsen stod det att ’Vinterhjul tillkommer’ men jag fick inga med? Ringde och då var svaret att jag skulle lagt till det så som man lägger till t.ex serviceavtal etc. Tycker ni jag ska vara på dem angående detta? Jag tänker att ifall man ger så mycket för en bil så borde man få med vinterhjulen?
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Skrivningen "vinterhjul tillkommer" betyder att de inte ingår och måste läggas till vid beställning.
Sedan kan jag tycka att det är snålt när det inte ingår.
/Hälsningar Claes
 

Nimo

Aktiv medlem
Hej!
Ville bara kolla om någon här har erfarenhet när det kommer till bilköp. Köpte en helt ny a5 för drygt en månad sedan och på annonsen stod det att ’Vinterhjul tillkommer’ men jag fick inga med? Ringde och då var svaret att jag skulle lagt till det så som man lägger till t.ex serviceavtal etc. Tycker ni jag ska vara på dem angående detta? Jag tänker att ifall man ger så mycket för en bil så borde man få med vinterhjulen?

Har du hört Hassan när de ringer affären och pratar om schampo för eller emot mjäll? Din fråga är en variant på detta.

Vinterhjul hos en märkeshandlare är väl minst 20000kr för en tämligen enkel uppsättning. Det är nog så att flera väljer att köpa på något annat ställe och spara en slant. På något sätt skulle det kosta någonstans om vinterhjul följde alla nya bilar. Utan kostnad skulle det aldrig bli.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp