Dåligt drag från start !

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Lilla Gullet

Ny medlem
Hej !

Jag är visserligen bilmekaniker men denna bil är alldeles ny i uppbyggnad och ej som min 245a eller Pv,n .

Har köpt en Audi A1 2018 automat för inte så länge sedan och lite förbryllad över att det inte på ett lätt sätt ställa upp torkarna på vindrutan men försökt läsa mig till hur och nada blev det av det så HUR gör jag ?
Nästa hake är att det finns ej någon oljesticka för att kolla automat oljan och om det är detta är et som gör att den är lite småskakig eller hur det beskrivs och då jag skall åka iväg om det är för lite tryck i bränslet som matas fram .
För övrigt så drar det iväg så det räcker och framdäcken slits ju mer vid fullt ös .
Elspeglarna har sitt eget liv verkar det som för de funkar lite som de vill .
Seg att få upp tempen i motorn .
Annars så är jag nöjd så långt .

Mvh Marie:)
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
När du slagit av bilen håll torkar spaken neråt, då borde torkarna åka upp till service läge.
Finns ingen oljesticka till automatlåda.
Vet inte exakt vad du har för växellåda i din bil men på s-tronic 7vxl så ska oljan bytas var 6000.e mil.

mvh
 

Lilla Gullet

Ny medlem
När du slagit av bilen håll torkar spaken neråt, då borde torkarna åka upp till service läge.
Finns ingen oljesticka till automatlåda.
Vet inte exakt vad du har för växellåda i din bil men på s-tronic 7vxl så ska oljan bytas var 6000.e mil.

mvh
Tack för tipset som funka och var ju minst sagt enkelt .
Kollas oljan med OBD eller finns (oljenivån på nätet : )
Nä jag vet inte heller vad det är för någon men skall klura ut det .
Mvh
 

Lilla Gullet

Ny medlem
Hallå igen Audi a1 ja ..
Kollade med OBD och det stod ungefär som jag tyckte att antingen får för lite tryck i bränslet alternativt så har automat oljan dunstat eller vad men starten är lite ryckigt .
Pedalen i botten är ju inte vad jag är ute efter för drag är det i goda mått .
Hur Göra ?
Tacksam för svar .
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp