Audi S6 2.2T och A6 2,5 TDIS Q Säljes

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Victorylake

Ny medlem
Har två stycken audi i min loge som jag funderar på att sälja.

Den första är en 1996 års silvergrå Audi S6 med 2,2 liters femman och 6-växlad låda. Bilen har körts med enbart på sommaren, och då ytterst lite, sedan jag köpte den. Jag har haft den inlämnad för kamremsbyte samt bytt till CP-Service "konverteringssats med tändspolar" och monterat coiloversats på bilen från DDesign.

Det som är gjort i övrigt innan jag köpte den är chiptrim och 3" avgassystem. Miltal 23200 mil.
Bilen har fungerande AC *sist jag körde den*, tyginredning, dragkrok. Det som jag fick anmärkningar på vid senaste besiktningen jag gjorde var att krängningshämmarbussningarna fram var dåliga så jag köpte nya som ligger i kartong i bilen, samt att höger bakok kärvade i armen till handbromsen vilken jag smörjde upp samma kväll.


Den andra bilen är en 1997 års silvergrå Audi A6 TDI's quattro, alltså 2,5 liters dieselfemma med 6-växlad låda som även den fick ny kamremssats när jag köpte bilen. Den har nyss fått ny koppling också. Bilen användes som pendlarbil till jobbet under ett par år men har sedan blivit ståendes mest. Det tråkiga är att bränsletanken börjat läcka, troligtvis i presskarven. Det roligare är att insprutningspumpen är bytt till en ny. Miltal 38400 mil. Jag har bytt dörrar, motorhuv och skärmar. Bilen har tyginredning och dragkrok.

Bilarna finns utanför Örebro

Ring eller SMS'a.

// Jimmy - 073-8068647
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp