A6 C6 (4F2) 2.0 TFSI (BPJ) Felkoder

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Rocco

Ny medlem
Någon här som vet något om detta problem som dykt upp på min A6:a?
Bilen har rullat 20700mil..

Började med att billen började tappade all kraft o gick dåligt. Drog en VCDS och fick då 2 felkoder

000135 fuel rail /system pressure.
P0087-002 to low.


000135 fuel rail /system pressure.
P0087-008 to low

Kollade lite på nätet o där kunde vara allt från HT/pumpen, pumpen i tanken samt filter och sensorer o i värsta fall kolven till HT/pumpen som hoppar på kammen.

Tog det lättaste o bytte bränslefiltret för det är nog aldrig gjort. Drog ur säkringen för pumpen i tanken och startade bilen för att tömma systemet på soppa o tryck.

Efter filter bytet så gick bilen lika dåligt som förut typ svårstartad o bluddrigt. Kollade med VCDS igen och då har den förra koden 000135/P0087 försvunnit men ett gäng andra har dykt upp se bif. bild
EPC lampan tänds också samt motorlampan.

koder.jpg
 

Killawife

Aktiv medlem
Det absolut vanligaste felet på dessa motorer är problem med PCV-systemet. Det består av en ventil i plast som sitter på ventilkåpan och två rör som går till insuget och till motorkroppen. Minsta lilla läckage på PCV systemet kan få bilen att gå som skit. Felkoderna kan vara helt irrelevanta. I ditt fall så verkar de ha dykt upp EN gång, vilket är lika med noll. Jag har haft samma problemhistorik som du med olika felkoder hela tiden. Men likväl var det dessa jävla slangar som orsakade det. Det finns ett delete-kit att köpa men jag har inte testat.
 

Rocco

Ny medlem
Ok. Den pcv ventilen har jag bytt för ca 1 år sedan. Har lite dålig koll på vad open circuit är. Är väl samma som om det inte finns någon ström fram?. Läst o kollat på youtube att det finns 2 relä med märkning 614,lr 644 på relät. Sitter ev under ratten lr under plastskyddet vid vänster torkararm som går till massa saker. Tycker det är väldigt konstigt att 1 kod försvinner vid filterbyte men 4 andra dyker upp.

Delete kit? Är det alla slangar eller kitet som gör om pcv till en oil catch can typ..?

Sen så dyker inte koderna upp 1 gång utan de kommer tillbaks efter varje gång du raderat dom och startat bilen igen.
 
Senast ändrad:

Rocco

Ny medlem
Tjabba... Hittat felet... Var en 15A blå säkring som brunnit upp. Sitter i lådan under vänster torkararm under plasten som sitter i underkant på vindrutan.
Ok. Den pcv ventilen har jag bytt för ca 1 år sedan. Har lite dålig koll på vad open circuit är. Är väl samma som om det inte finns någon ström fram?. Läst o kollat på youtube att det finns 2 relä med märkning 614,lr 644 på relät. Sitter ev under ratten lr under plastskyddet vid vänster torkararm som går till massa saker. Tycker det är väldigt konstigt att 1 kod försvinner vid filterbyte men 4 andra dyker upp.

Delete kit? Är det alla slangar eller kitet som gör om pcv till en oil catch can typ..?

Sen så dyker inte koderna upp 1 gång utan de kommer tillbaks efter varje gång du raderat dom och startat bilen igen.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp