Absolut! Tänkte mest om det var någon inställning som nån kommit på att man måste göra för att bilen typ inte skall proritera distans på el före passagerarnas komfort…Omotiverat eller inte, på något sätt måsta man felsöka. Du kan inte bara trycka på en knapp så är problemet löst ...
Är bilen du pratar om så pass ny så är det ju säljaren som har ansvaret för felsökningen, inte du.
Hej! Har haft den inne på verkstad. När de skulle rulla in den på verkstaden började motorlampan lysa och den gick in i något "safety mode" max 20km/h och kör helst inte alls. De nollställde felkoderna för ACn och hips vips fungerade den igen... tog ut den gick ett par dagar exakt samma fel igen. De har något serviceärende mot Audi nu från verkstaden för att försöka reda ut vad som är fel. Rekommenderar att köra in den till verkstaden lösningen lär ju säkert kommit i något flöde för dem lagom till att din bil får komma inHej, har haft min några dagar nu i den tropiska värmen och har också upplevt samma sak. Hittade du nån lösning på problemet?
Håller med. Min funkar så länge det inte är mer än 25 grader ute, men är det mer slår den av lite sporadiskt. Ska in på verkstad på onsdag och hoppas dom hittar en lösning. Vilken verkstad var du på? Jag ska till Kista.Hej! Har haft den inne på verkstad. När de skulle rulla in den på verkstaden började motorlampan lysa och den gick in i något "safety mode" max 20km/h och kör helst inte alls. De nollställde felkoderna för ACn och hips vips fungerade den igen... tog ut den gick ett par dagar exakt samma fel igen. De har något serviceärende mot Audi nu från verkstaden för att försöka reda ut vad som är fel. Rekommenderar att köra in den till verkstaden lösningen lär ju säkert kommit i något flöde för dem lagom till att din bil får komma in
Jag ska åka på semester med bilen nu om 1 vecka och är det inte löst innan det får de skrapa fram en annan motsvarande bil. Helt vansinnigt på en bil för 700 000 ish att det ska bli fel på ACn.
Bor i Umeå så ska in där! Men väntar nu på svaret från Audi innan jag åker in med den.Håller med. Min funkar så länge det inte är mer än 25 grader ute, men är det mer slår den av lite sporadiskt. Ska in på verkstad på onsdag och hoppas dom hittar en lösning. Vilken verkstad var du på? Jag ska till Kista.
Min (sedan) beställd ultimo marts var redan i slutmontering d. 30/06.Någon som har fått en uppdatering kring leveranstider på sina bilar? Snart 6 månader sedan jag beställde men knäpptyst. Jag kan gärna vänta men man vill ju veta varför man väntar.
Ja det tror jag, fast jag inte är helt säker på varför (annat än att det är många fler Avantgarde som beställs och härmed en större backlog på ordren).Min är Avant..kan det ha så stor skillnad?
Enig. Det verkar att i andra länder har de ett länk där de kan tracka hela processen. Jag har kollat en del men inte kunna hitta något liknande i Sverige.Jo, det ligger nog något i det. Tråkigt i alla fall att man inte kan få något som helst besked om vad som hänt/händer.
Är det hela klimatiseringen som går ut, eller ’bara AC? Kan den fortfarande kyla ner igenom alm. kallt luft, fast utan AC?Bor i Umeå så ska in där! Men väntar nu på svaret från Audi innan jag åker in med den.
De tyckte inte det var nån idé att komma in innan de fått svar på vad felet kan vara samt lösningen. Hoppas du får ordning på din iallafall!
Har inte varit så kallt att det går att göra en bedömning av det men känns ungefär som morsans Audi 80 från 1981 den fräser på den luft som är ute.Är det hela klimatiseringen som går ut, eller ’bara AC? Kan den fortfarande kyla ner igenom alm. kallt luft, fast utan AC?
Tack för bra info, ska kolla höger fack Verkar som att det är bilen som är "strypt" till endast två faser. Hade ju varit bra om 7,2 kW kunde fördelas över alla tre faser för att uppnå lite lägre belastning på de ingående komponenterna. Dvärgbrytarna i centralen blir rejält varma känner jag (och även laddsladden såklart)...Hej
1. Det finns ett fack till höger i bagaget. Om du öppnar det så sitter det där ett verktygskitt där låsbulten sitter. Tog mig ett tag att hitta den då själva kittet smälte in rätt bra med det utrymmet. Finns ett lite vred uppe i mitten som gör att det lossnar.
2. Nu har jag en annan box men det är samma sak med den. Eftersom bilen max tar emot 7,2kwh så behövs bara två faser. Det är boxen som styr det och vad jag vet går det inte att portionera ut laddningen över alla tre faserna.
Riktigt trevlig bil, bra drag när det behövs men går hyfsat snålt vid normalkörning på både el och bensin samt i hybridläget på längre sträckor. Jag kör dock med den Tornadogrå som jag tycker är riktigt fin.Hej på er!
Ny här i forumet. Beställt en A6 Avant 55 TFSI e, tankar och erfarenheter från den? Navarrablå.
Kört den och gillar den skarpt. Väldigt starkt turbosug när man axar, och elmotorns "turbinljud" gör att det låter rätt coolt!
Körde en 2017 V90 T5 Inscription som jag älskade, men nu var det dags för nytt, och Volvo fanns inte på kartan när de väljer att spärra de nya modellerna i 180 km/h...
Jag har inte upplevt någon direkt värme vid själva laddsladden. Har en gammal central med proppar men inte upplevt något speciellt där heller och inget ljud från rören.Tack för bra info, ska kolla höger fack Verkar som att det är bilen som är "strypt" till endast två faser. Hade ju varit bra om 7,2 kW kunde fördelas över alla tre faser för att uppnå lite lägre belastning på de ingående komponenterna. Dvärgbrytarna i centralen blir rejält varma känner jag (och även laddsladden såklart)...
Mina kablar från huvudcentralen i huset är 2,5 mm2 FK dragna i ett 20 mm VP-rör till garagets elcentral och vidare därifrån till laddboxen via utanpåliggande kabel (5x2,5 mm2, vet ej namnet). När bilen laddas så hör jag ett svagt brummande från kablaget som går i VP-röret från huset till garaget: Kan det bero på att det bildas elektomagnetiska fält tro?
Spännande! Min är inne på verkstan nu sen igår morse. Har inte hört nåt, men hoppas att dom kan lösa det snabbt nu när dom vet vad det är för fel.Har inte varit så kallt att det går att göra en bedömning av det men känns ungefär som morsans Audi 80 från 1981 den fräser på den luft som är ute.
Fick besked idag att de har lokaliserat felet och det är tydligen en magnetkoppling till kylkompressorn…vad jag uppfattade av verkstaden