Fick du även info om att Sverige hade sålt slut sin kvot då du beställde 12 oktober? Jag beställde sista oktober men har inte hört något från säljaren ännu. Hos vilken handlare har du beställt?Igår blev jag kontaktad av min Audi-säljare. Bilen har nu fått produktionsvecka efter att fabriken stått still i två veckor. Fick april när jag beställde 12 okt, men nu är det trolig leverans slutet på maj... Han bekräftade också att jag får det nya större batteripaketet.
Jag beställde hos Audi Göteborg. Nä, vid beställning var allt guld och gröna skogar, men fick den informationen någon månad senare.Fick du även info om att Sverige hade sålt slut sin kvot då du beställde 12 oktober? Jag beställde sista oktober men har inte hört något från säljaren ännu. Hos vilken handlare har du beställt?
HejÄr det någon som kör problemfritt här i forumet?
Det där med växlar inte går i har jag nu stött på en gång (efter ca 95mil med bilen). Stod vid ett rödljus och när jag skulle iväg så fanns ingen drivning framåt. Den gick över från el till att lägga sig i neutralt läge på bensinmotorn. Fick starta om bilen och då fungerade det som vanligt och har bara hänt en gång. Får hoppas det bara var en engångs grej. Det är enda felet för min del hittills.Min är inne för andra gången, saker som hänt:
- Växlar går inte i, går ej att köra
-Klimatorn spökar
-Svarta skärmar i 5 minuter
-Bromsar tar knappt ibland, känns som att den "seglar" förbi - nästa gång funkar det kanon
- Systemfel på handbroms m.m.
m.m.
När jag hade hade strul med styrdon på min BMW kunde jag inte ladda i väggen men den laddade vid körning. Säkert samma sak här.... Nu när jag bara kan köra på bensin får man en del intressanta data dock. Trots 0km på batteriet går bilen på el mycket korta stunder, framförallt precis i början från stillastående, och kopplar ändå ur förbränningsmotorn vid motorbroms och rull då det väl regenereras en del energi till batteriet. ...
Nej den är grym!fy fan vilken problem bil den nya A6 verkar vara ! riktig bedrövlig bil,, att ni står ut ! skulle aldrig byta ut min Audi A4 b8 som rullar problem fritt år efter år,, vill bara tilläga att jag kan köpa en NY A6 med cash om jag vill skulle dock aldrig göra det pengar i sjön som bara förlorar i värde lika snabbt som en sten till sjöbotten.
ja det är säker en grym bil när det fungerar återkom när bilen har gått 20000 mil det är bara att läsa alla som har problem med ny A6 allt från boxar som måste bytas ut till att det elen inte fungerar, växellådor MM.MM på en helt ny bil här kan du läsa lite om du har missat detNej den är grym!
Jag har inte haft några problem utom ett fruset dörrlås i -25 och en frusen handbroms efter tvätt. Löste sig själv när det blev varmare. Under de snart 400 mil har den en förbrukning på 0,23l/mil. Då har jag kört en del längre resor. Den är som sagt inte lika vinter anpassad som Volvo men det är inte de andra Audi modellerna heller.
Var man lägger pengarna är väl upp till var och en.
Det här är väl ingen debatt om bilen i sig är bra eller dålig. När den fungerar är den väldigt trevlig på alla sätt och vis, komfort och teknik har ju tagit stora steg plus att den är roligt snabb.ja det är säker en grym bil när det fungerar återkom när bilen har gått 20000 mil det är bara att läsa alla som har problem med ny A6 allt från boxar som måste bytas ut till att det elen inte fungerar, växellådor MM.MM på en helt ny bil här kan du läsa lite om du har missat det
Audi A6 2019 c8 - Många problem
Hej, Jag har haft samma problem, det började redan efter 1500mil och hade inne den 2 ggr innan dom hittade felet. Det var airbagen i ratten som var problemet och då ersatte dom den till en ny och nu är det knäpptyst och har varit så i 2500mil. Har även haft massa oljud från konsolen framför...www.audiforum.nu
Är du från England förresten?fy fan vilken problem bil den nya A6 verkar vara ! riktig bedrövlig bil,, att ni står ut ! skulle aldrig byta ut min Audi A4 b8 som rullar problem fritt år efter år,, vill bara tilläga att jag kan köpa en NY A6 med cash om jag vill skulle dock aldrig göra det pengar i sjön som bara förlorar i värde lika snabbt som en sten till sjöbotten.
Nej varför tror du detÄr du från England förresten?
För bilen på din profil har engelsk regplåt!Nej varför tror du det
har en likadan Audi, bild från google fast min har rs grill vill du ha bild som bevis lyh o.. regg nr?För bilen på din profil har engelsk regplåt!
?? Please, tråden är till för att vi ska kunna dela erfarenheter och information om 55 TFSI e. Vi kan väl hålla oss till det och inte massa oväsentligheter.har en likadan Audi, bild från google fast min har rs grill vill du ha bild som bevis lyh o.. regg nr?
Håller med dig det var BiTu som hade funderingar... jag ska ändra bilden till min egen bil när jag kommer hem så ingen tror att någonting?? Please, tråden är till för att vi ska kunna dela erfarenheter och information om 55 TFSI e. Vi kan väl hålla oss till det och inte massa oväsentligheter.
Samma här, leverans i slutet av maj. Beställde oxå i oktober, Audi Göteborg. Även min försäljare bekräftade att det blir med det större batterier, så det kan väl vara värt väntan då ...Igår blev jag kontaktad av min Audi-säljare. Bilen har nu fått produktionsvecka efter att fabriken stått still i två veckor. Fick april när jag beställde 12 okt, men nu är det trolig leverans slutet på maj... Han bekräftade också att jag får det nya större batteripaketet.