Vad ska jag tänka på?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ilduce77

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på en audi e-tron 55.

Den ska köpas privat och jag undrar vilken utrustning som man inte ska missa och vilken utrustning ni köpte, men kanske inte skulle valt igen.

Ska man välja en bil med 20 eller 21 tums fälgar? Har 22 tum idag, men har förstått att räckvidden blir märkbart lägre med stora fälgar. Har även Head up display idag, men det verkar som att det inte är då vanligt på audi.

Var drag standard? Det är ett måste nämligen..

Uppgraderad stereo är också ett måste.

Vad skiljer tex mellan årsmodellerna 2019, 2020 och 2021? Är det något som gör att man ska välja den ena framför den andra?

Jag har en Volvo xc90 2017 nu, men är intresserad av att köra helt elektriskt.

Jag kör två till tre långresor (70 mil) per år. Annars håller jag mig inom 1-25 mil från hemmet.

Volvos paket har man ju väldigt bra koll på, men Audis paket har jag inte lyckats sätta mig in i.

All info och alla åsikter tas tacksamt emot.. :)
 

s47633

Ny medlem
Hej!

Jag funderar på en audi e-tron 55.

Den ska köpas privat och jag undrar vilken utrustning som man inte ska missa och vilken utrustning ni köpte, men kanske inte skulle valt igen.

Ska man välja en bil med 20 eller 21 tums fälgar? Har 22 tum idag, men har förstått att räckvidden blir märkbart lägre med stora fälgar. Har även Head up display idag, men det verkar som att det inte är då vanligt på audi.

Var drag standard? Det är ett måste nämligen..

Uppgraderad stereo är också ett måste.

Vad skiljer tex mellan årsmodellerna 2019, 2020 och 2021? Är det något som gör att man ska välja den ena framför den andra?

Jag har en Volvo xc90 2017 nu, men är intresserad av att köra helt elektriskt.

Jag kör två till tre långresor (70 mil) per år. Annars håller jag mig inom 1-25 mil från hemmet.

Volvos paket har man ju väldigt bra koll på, men Audis paket har jag inte lyckats sätta mig in i.

All info och alla åsikter tas tacksamt emot.. :)
Antar att du ska köpe en begagnad. Ska man köpa en ny, så ska man tänka på att troligen försvinner klimatbonusen på 70.000 efter årsskiftet. Därför tog jag en som fanns i hallen.
Tyvärr fick jag då ingen rattvärme, vilket jag saknar.
Hade en XC60 innan, och tycker fortfarande att sätena i Volvo är överlägsna Audi.
Men visst är E-tron en härlig bil.
Provkörde många elbilar, men när jag provkörde E-tron tog det 5 minuter innan jag bestämde mig. "Den här bilen ska jag ha"
Ulf
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp