Vad är detta för slang?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Netxilb10

Ny medlem
Tjena!
Jag är nybliven ägare till en Audi A6 2014 års modell. När jag grejade med däcken idag (vilket inprincip är det enda med bilar jag känner mig hemma kring) så kollade jag under bilen och upptäckte denna slang som hänger fritt under bilen. Den är invid höger bakdäck om man kollar på bilen bakifrån. Min tanke är om det är någon kondensslang eller liknande om inte vad är det och ska den hänga fritt på det sättet? Bifogar en bild och är tacksam för svar av någon som är mer kunnig än vad jag är haha.
 

Bilagor

Senast ändrad:

nn.j

Medlem
Tjena!
Jag är nybliven ägare till en Audi A6 2014 års modell. När jag grejade med däcken idag (vilket inprincip är det enda med bilar jag känner mig hemma kring) så kollade jag under bilen och upptäckte denna slang som hänger fritt under bilen. Den är invid höger bakdäck om man kollar på bilen bakifrån. Min tanke är om det är någon kondensslang eller liknande om inte vad är det och ska den hänga fritt på det sättet? Bifogar en bild och är tacksam för svar av någon som är mer kunnig än vad jag är haha.
Det kan vara dräneringsslang till tanklocket som har lossnat så inte vatten samlas där eller om du skulle överfylla med med drivmedel så rinner det där, kan också vara slang till batteriet för av luftning eftersom det bildas värme och vätgas i den processen som expanderar och måste evakueras! ditt batteri är instängt i bagagelucka
 
R

rrr

Gäst
Tjena!
Jag är nybliven ägare till en Audi A6 2014 års modell. När jag grejade med däcken idag (vilket inprincip är det enda med bilar jag känner mig hemma kring) så kollade jag under bilen och upptäckte denna slang som hänger fritt under bilen. Den är invid höger bakdäck om man kollar på bilen bakifrån. Min tanke är om det är någon kondensslang eller liknande om inte vad är det och ska den hänga fritt på det sättet? Bifogar en bild och är tacksam för svar av någon som är mer kunnig än vad jag är haha.
Den borde väl inte hänga ner i marken... Har troligtvis lossnat någonstans. Kolla runt lite varifrån den kommer, eller om det finns ett tomt fäste i närheten
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp