Utelåst från bilen

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Szummi

Ny medlem
Körde och ställde bilen hemma i lördags. Larmade bilen som vanligt. Dagen efter så skulle jag ha en grej i bilen och bilen larmade inte av. Kollade på larmdosan och den blinkade när jag tryckte på den.

Gick in och byte batteri för tänkte den kunde va dåligt. Hjälpte ej. Tänkte jag låser upp den med nyckeln. Kör in nyckeln i låset med det är helstumt. Rör sig inte en millimeter.

Har smörjt låset med WD40 / 556/ elektroniksprej utan det hjälper.

Ringer assistanskåren och dom kan inte hjälpa mig för där är safe-lock funktion på bilen som gör att när man rycker i handtagen när den är larmad så händer det inte något.

Provade endå att komma in med verktyg för att utesluta att det var så men tyvärr hade dom rätt.

Alla jag pratar med säger det är bilens batteri som är slut och det blir så här.

Men köper ej det då jag har ett 120 ah LTO batteri i bilen. Och bilen larmar och har sig när man försöker komma, in i den.

Jag vill helst inte slå en ruta för att komma, in i bilen för det värkar va ett helvete att byta rutan.

Så hur hade ni gjort för att komma, in i bilen?

Finns bara nyckelhål på förarsidan.

Har tänt att prova hissa upp bilen och mata 12 volt via startmotorn plus för att utesluta batteriet också.

Vet ej om det går att mata ström via släpvagnskontakten? För vissa bilar skall ha konstant 12 volt på ett stift?

Så kom med tips och tricks och förslag på hur jag kommer in i min Audi 😞

Bilen det handlar om är en

AUDI A4 B8 Avant 2009

Tack på förhand.
 

Robban_F

Aktiv medlem
Varför låser du inte upp med en fysisk nyckel?

" Alla jag pratar med säger det är bilens batteri som är slut och det blir så här."
Nej, det blir det inte!
 

Szummi

Ny medlem
Ä

Är det din bil? Är det rätt nyckel?
Ja det är min bil. Och rätt larmdosa för bilen då jag har använt den till bilen i 4 år. Dock så vet jag inte om nyckeln är den korrekta då jag har aldrig använt nyckeln för att komma in i bilen då larmdosan har alltid fungerat för mig innan.

Och har bara en nyckel och en larmdosan för bilen.
 

Robban_F

Aktiv medlem
" Har tänt att prova hissa upp bilen och mata 12 volt via startmotorn plus för att utesluta batteriet också"

Bra initiativ.
1. När du gjorde det, provade du samtidigt att låsa upp med larmdosan?
2. Gör om samma sak men mät istället hur många volt du har på samma kontakter som du matade in 12V på. Vad får du?
 

Szummi

Ny medlem
" Har tänt att prova hissa upp bilen och mata 12 volt via startmotorn plus för att utesluta batteriet också"

Bra initiativ.
1. När du gjorde det, provade du samtidigt att låsa upp med larmdosan?
2. Gör om samma sak men mät istället hur många volt du har på samma kontakter som du matade in 12V på. Vad får du?
Jag skall göra detta till helgen.



Jobbar konstant eftermiddag och slutar 00.00 och har inte så mycket energi på dagarna så blir lördagens första sak jag skall göra med bilen.



Och då kommer jag med mer information om vad spänningen ligger på i bilen.

Tänkte samla på mig så många tips och tricks inför helgen så jag kan testa så många saker som möjligt för annars på söndag så slår jag en ruta på bilen.

Har beställt en begagnad som kommer i morgon fredag.
 

Robban_F

Aktiv medlem
Jag skall göra detta till helgen.



Jobbar konstant eftermiddag och slutar 00.00 och har inte så mycket energi på dagarna så blir lördagens första sak jag skall göra med bilen.



Och då kommer jag med mer information om vad spänningen ligger på i bilen.

Tänkte samla på mig så många tips och tricks inför helgen så jag kan testa så många saker som möjligt för annars på söndag så slår jag en ruta på bilen.

Har beställt en begagnad som kommer i morgon fredag.
Du svarade inte på fråga 1.
 

Szummi

Ny medlem
Problemet har löst sig.

Hjälpte ej att ladda batteriet via startmotorn då batteriet hade bra spänning.

Blev att vi fick slå in en ruta. Stoppa i nyckeln i täningslåset och då fungerade nyckeln igen som vanligt.

Rutbytet tog ca 15 minuter efter dörrsida och allt glas var borta.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp