Trasig blinkers/bromsljus

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Audia4b7

Ny medlem
Hej!

Har en Audi A4, B7 (årgång 2004/2005). För en tid sedan började blinkersljud låta hastigt, och jag noterade att samtliga ljus i bakre högra strålkastaren var släckta (bromsljus, blinkers..). Testade byta samtliga 3 glödlampor, fungerade då en dag. Men sen åter hastigt blinkersljud och döda lampor på höger bak.

Noterar att 1 pinne i kontakten är trasig och uttag på strålkastaren ser motsvarande felaktigt ut. 20210505_201911.jpg

Ärdetta något jag kan åtgärda på egen hand? Var köper jag nya delar? Obs ingen säkring verkar ha gått. Samtliga övriga lampor fungerar.

Tacksam råd!
 

B7Man

Ny medlem
Det är dålig kontakt på den pinnen, har haft liknande på min, testa rengöra, annars är det byta kontakt som gäller, man kan även dra ut kontakten en bit så den inte får kontakt just där vars det är ärgat. Fanns en tråd här om det. För vissa fungerar det att rengöra.
 

mahler

Aktiv medlem
Finns även nya stift med kabel att köpa på vag då kan du byta stiftet i kontakten. Alternativt en fuling om stiftet i lamphållaren också är dåligt borra hål genom lamphållaren löd på en skarvkabel på kabelbanan genom borrhålet och skarva på kabeln till kontakten.
Såg nu att det var ett ganska gammalt inlägg, men någon annan kanske blir hjälpt.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp