Tappat telefonkontakt med bilen

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Fenix

Medlem
Hej!
Plötsligt så har jag tappat kontakten med bilens bluetooth. Symbolen för bluettoth syns inte på skärmen där finns bara en överkryssad högtalare.
Får heller inte fram telephone settings i setupen det valet lyser inte så att man kan välja det. Hittar heller ingen säkring som jag kan knyta till problemet.
Har provat med flera telefoner, men ingen får kontakt. Nån som varit med om problemet eller vet vad skulle kunna vara.
Har just nu inget verktyg för att kunna kolla felkoder.
En Audi allroad 2014.

Mvh Fenix
 

nn.j

Medlem
Att något inte fungerar kan bero på otroligt många orsaker. Även om någon annan har hittat en lösning på sitt eget problem så behöver det inte innebära att det är lösningen på ditt eget!
Ta ditt ansvar och börja felsöka innan du frågar här. Då kan du bidraga med info om vilka felkoder du har fått och därmed få en större chans att hitta en lösning på just ditt fel.
Du kan tagga ner lite du behöver inte vara så arrogant när du skriver inga frågor är dumma! ett forum är till för att vägleda och ge tips.
 

nn.j

Medlem
Nu förstår jag inte vad du håller på med. Till att börja med: Var någonstans skrev jag att "inga frågor är dumma"?
Sedan försöker jag faktiskt hjälpa till här. Ett grundverktyg för felsökning på moderna bilar är felkodsläsaren. Har man ingen egen kanske man känner någon som kan hjälpa till. Med felkoder framme är möjligheterna så mycket större att hitta felet.
Det ända jag menar är att du kan vara lite trevligare när du skriver här på forum, när du skriver så upplever man att du är irriterad och dryg.
 

nn.j

Medlem
Du påstår att jag är otrevlig. Samtidigt skriver du "ända jag menar". Vems ända syftar du på?
Så skriver man inte ens på Facebook, nn.j!
Sedan skriver du "när du skriver så upplever man att du är irriterad och dryg". Jag visste faktiskt inte att du talar för alla på detta forum. Hur kan det komma sig?
Man kan se från månen med din dryga text att du är JohnnyJ som blev avstängt vill du bli det igen ?
 

nn.j

Medlem
Återigen så förstår jag inte vad du håller på med. Vad var det för svar? Vem är JohnnyJ?
Din "svenska" är svårbegriplig och lämnar mycket för tolkningar. Jag har full förståelse för om man har språksvårigheter men det går att be om korrekturläsning innan man publicerar ett inlägg.
Vad du gör på månen skulle vara roligt att veta. Ser du att jag vinkar nu? :)
Just nu gör jag din morsa gravid på månen 😊
 

Fenix

Medlem
Audi Eskilstuna fick inte fram några felkoder, och hade aldrig varit med om detta problem. Dom gissar att det ev kan vara en styrbox eller själva mediakosolen, och då blir det dyra chansbyten. tror inte jag vill hoppa på det tåget.
Mvh Fenix
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp