Strålkastare .

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Janne M

Ny medlem
Hej.Undrar om där är någon som vet om strålkastaren (xenon)på min A6 1.8 Quattro 4B/C5 är delbar?dvs om glaset går att dela vid reflektorn så man kommer åt att polera den / Janne
 

Killawife

Aktiv medlem
Ja och nej. Du kan lossa plastglaset, det är limmat mot resten av lyktan så man får värma med värmepistol för att få bort det och själva plastglaset går utmärkt att polera. Det är dock hopplöst att försöka polera upp den kromade ytan på reflektorn då det är ett riktigt supertunt lager så det räcker att man bara rör ytan med typ en superduk för att den ska tappa sin lyster. Jag har försökt tidigare men tyckte definitivt inte att det var värt besväret och jag provade även att spraya med s.k krom-spray men det blev inte blankt nog. Det är bättre att försöka hitta ett par fräschare lyktor. Det går även ta bort reflektorn och skicka iväg den för plastkromning men det är en del jobb och inte gratis heller.
Jag har ett par lyktor i källaren. Hör av dig om du är intresserad. Det finns tre olika typer bara så du vet. Pre-facelift, facelift och widebody. Mina är pre-facelift, icke xenon.
 
  • Like
Reactions: Per



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp