Skumma tempvärden 2,4 1999 motorkod APS

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

rokj

Ny medlem
Tjena,
Vid ostartad, iskall bil med tändning på visar instrumentet ca 62 grader vattentemp. I VCDS under "Instrument" står det 10 grader (stämmer bra med yttertemp också), likaså under "Motor", den visar också 10 grader.

Under körning stiger tempen i fysiskt instrument och VCDS i takt, förutom att instrumentet visar något mer hela tiden. Tempen i VCDS stannar vid ca 82 grader och instrumentet visar 85 grader typ. Men, när jag stannar till, med motorn fortfarande igång, går tempen upp till 95 grader i fysiskt instrument, men VCDS visar fortfarande ca 82 grader både i motor och instrument.
Sedan vandrar den sakta i krokarna mellan 80-95 grader, men i VCDS ligger allt stabilt.

Inga felkoder. Någon som varit med om liknande eller har idéer? Det ska tydligen finnas en tempmätare för instrumentet och en för motorn, vilket verkar stämma i VCDS också, men de visar korrekta värden i datorn. Är instrumentet paj eller kan det vara en givare ändå?

Jag har en ny grön 4 polig givare liggande (059919501a), som jag kan byta på test men jag vet inte var den sitter på denna motorn! Har försökt googla men hittar ingen vidare info.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp