Rådvill om A6 2,0 tdi avant '09

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
L

Laszlo

Gäst
Hej!
Jag är gäst här, men kör fn en annan VAG bil. Snart måste jag byta och velar mellan en A6 2,0 tdi avant '09 och en Volvo V70 2,4d. Bilarna är automatare i bägge fall. Årsmodell på Audin är 2009 vs. Volvos 2010.
Vad skall jag se upp med Audin? Hur är det med servicekostnaderna, skatten? Vad talar för tysken? Tack för hjälpen?
Mvh Laszlo
 
L

Laszlo

Gäst
Hej!
Jag är gäst här, men kör fn en annan VAG bil. Snart måste jag byta och velar mellan en A6 2,0 tdi avant '09 och en Volvo V70 2,4d. Bilarna är automatare i bägge fall. Årsmodell på Audin är 2009 vs. Volvos 2010.
Vad skall jag se upp med Audin? Hur är det med servicekostnaderna, skatten? Vad talar för tysken? Tack för hjälpen?
Mvh Laszlo
Hallllååååå! Är det någon här?
 

Audi20020v

Ny medlem
Rent allmänt tror jag det talar för 2.0tdi’n ?! Frun har en -10 a6 avant med 2.0tdi caha-motor och sportchassi, manuell. Går som på räls och drar lite diesel. Är ingen volvofantast och fått för mej att 2.4d motorerna är rappliga med virvelspjäll osv. Bytte kamrem utan större bekymmer på audin då vattenpumptätningen läckt och tagit kol på remmen.
ovanligt felfri bil. Lite strul med kärvande klossar bak. Jämfört med min discovery 3 som skulle behöva en omgång av arga snickarn.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Svagheter på v70 är väl insugsspjällen samt elfel.. tändningslås/rattlås som går sönder, vet några som fått byta ecu också. A6 är väl hyfsat skottsäker 2.0tdi är en bra motor, hjullager fram fick jag byta på en a6a jag hade samt summern till bakre park sensorerna.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp