q5 3.0 tfsi

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Viper75

Medlem
Hej, har en Q5 3,0TFSi och vill trimma den med ett steg 1. Vilken tunerfirma rekommenderar ni som är pålitliga och grymma på det dom gör...?
 

Bjuhretti

Ny medlem
Hejsan.

Tuning chip ska du anlita.
Har själv använt deras tjänster ett flertal gånger senast med en 3.0 TFSI. Dom gör alltid ett kanonjobb.
Dom finns lite varstans i Sverige.405 hkr 525 nm.
298 kW / 405 hk
Vridmoment525 Nm
Mvh Tommy
 

Viper75

Medlem
Tack för svar. Har varit i kontakt med en del tuners, men dom känns i flesta fall oseriösa. Varför skiljer det så mycket i pris...
 

Bjuhretti

Ny medlem
Tack för svar. Har varit i kontakt med en del tuners, men dom känns i flesta fall oseriösa. Varför skiljer det så mycket i pris...
Ring till Stockholms asv som är huvudkontor, snacka med Qvarnis så kan han förklara, dom mappar just din bil, n kopplar upp mot pc, tömmer din på filer sen programerar in trimfilerna. Tar ca 1 timme.
Varför pris skiljer sig är för att i detta fall får kvalitets prestanda.
Du vet att motorn i din är en SQ5 på 354 hkr som är nertrimmad därav den sköna effektökningen. Som sagt Tuninghip rekomend
 

Bjuhretti

Ny medlem
Ring till Stockholms asv som är huvudkontor, snacka med Qvarnis så kan han förklara, dom mappar just din bil, n kopplar upp mot pc, tömmer din på filer sen programerar in trimfilerna. Tar ca 1 timme.
Varför pris skiljer sig är för att i detta fall får kvalitets prestanda.
Du vet att motorn i din är en SQ5 på 354 hkr som är nertrimmad därav den sköna effektökningen. Som sagt Tuninghip rekommenderas.
 

Fenix

Medlem
OK, mitt tips är att åka till Charlie i Eskilstuna på TMC chiptuning, han är en gura på audi. Har haft 3 st hos honom, och jag lovar det blir kanon.
 

Viper75

Medlem
Hej, har på senaste tid behövt fylla på med mer olja än vanligt. Typ en liter den senaste 2 månaderna. Vad kan detta bero på?
 

Viper75

Medlem
OK, mitt tips är att åka till Charlie i Eskilstuna på TMC chiptuning, han är en gura på audi. Har haft 3 st hos honom, och jag lovar det blir kanon.
Hej, har på senaste tid behövt fylla på med mer olja än vanligt. Typ en liter den senaste 2 månaderna. Vad kan detta bero på?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp