Problem med misständning.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

siimonl

Ny medlem
Hejsan, sitter på ett litet underligt problem med min Audi med motorkod "BWE". Har bytt alla tändstift samt alla tändspolar då jag hade problem med misständning, även fast allt det är bytt så kvarstår problemet med att den misständer.

Är det någon annan som haft ett liknande problem som kan dela med sig av sina lösningar, eller bara generella tanker/idéer på tänkbara lösningar?
 

mahler

Aktiv medlem
Kan vara en spridare som måste bytas. Är det bara vid kallstart kan det bero på uppbyggnad av koks i insuget. Har bytt en spridare på grabbens bil, missade nästan hela tiden på 2:ans cylinder, passade på att ta bort allt koks i insuget när jag bytte spridare. Är också en 2.0tfsi.
 

audi456

Ny medlem
Jag har också problem med misständningar på min -06 A4 med motorkod BWE. I skrivande stund så är jag inne på att det, i mitt fall, har något att göra med bränsletillförseln eftersom misständningarna börjar alltid på halv tank och gärna i uppförsbacke. Det försvinner när jag tankar fullt och när jag går ur bilen, låser, låser upp och startar om den.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp