Problem med larm och fjärrstyrt centrallås.

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Uhngoliant

Ny medlem
Har en Audi 80 2,6 årsmodell 1993.
Det är något skumt med mina små "låsdosor" till fjärrlåset och larmet. Det fungerade ibland i början men helt sonika slutade det fungera och nu fungerar det inte överhuvudtaget och det är väl i sig inget jätteproblem kan ju låsa upp med nyckel MEN nu har min bil stått ett tag utan batteri vilket då givetvis medförde att eländet larmade sig när vi kopplade in batteriet. Ja och nu går det inte stänga av alls... *suckar uppgivet*
Vi har bytt batteri i dosorna men det fungerar inte, vi har plockat isär dosorna och pillat med dom men inte ett liv.
Börjar få lite lätt panik tack och lov så plockade föregående ägare bort startspärren så det går ju att åka i bilen MEN larmet går ju hela tiden (vi har kopplat ur en sladd så den inte skriker men ändå det är otroligt irriterande!)
Låsdosorna är gröna fyrkantiga små kräk med lila "knappar" (tre streck) när det fungerade så låste man och låste upp på samma knapp.
Sensorerna i bilen sitter vid a-stolpen på båda sidorna (ser ut som pytte små gulliga högtalare) sladdarna till dom går neråt in bakom instrumentbrädan sas och larmet har en svart liten rund "platta" med en röd lampa på, det sitter klistrat i framrutan framför a-stoplen på förarsidan.
Vidare info som kan hjälpa är att bilen inte larmar när man öppnar bagaget.

Så nu till följande frågor:
1. Finns det något smidigt sätt att lösa mina problem?
2. Finns det något hopp om att laga mitt fjärrlås? Och isåfall hur?
Om fråga 1 och 2 inte går att genomföra: 3. Hur får man eländet till att sluta larma?
4. Vad skulle du tro att det är för märke på larmet och fjärrlåset efter min lilla knapphändiga beskrivning?

Tacksam om någon kunde ta sig tid och hjälpa mig med mitt lilla bekymmer.
 

Jivar

Ny medlem
Jag hade ett carguard larm med samma problem. Jag tog helt enkelt bort hela enheten och byglade startspärren. Larm strular bara ändå. Rekomenderar att du gör det med batteriet utkopplat för att minska risken för hörselskador. Min enhet satt bakom panelen under ratten(ovanför pedalerna)
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp