Problem med Baklyktor

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Hakan72

Ny medlem
För cirka 9månader sedan så upptäckte jag att glaset på baklyktorna hade släppt på vår S3a. Bilen är tvättad med proffsmedel och väldigt sparsamt tvättad. Vi har känt till problemet med att visa kemikalier inte är bra för Audis baklyktor och har därför varit väldigt noga med att aldrig låta något medel ligga på under mer än en minut. Bilen är maskintvättad max 4-5 gånger och handtvättad cirka 20-25 gånger. S3an är en 2018, 3000mil, ca 500mil vintertid.

TACKSAM om jag kan få lite feedback från någon annan som haft samma problem!!!!!!
FORUM.jpeg
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Inte på Audi, men har just nu en Bmw 530d xdrive-2018 och upptäckte för 1v sen att högra baklyktan har massa sprickor inne i glaset,, gissar det är pga tvättmedel... kör själv med king arthurs snowfoam som förtvätt sen spolar av med vatten och när det torkat brukar jag polera på tershine refract v2.
 

Swizz

Aktiv medlem
bilschampo som fräter samt avfettning är tyvärr de vanligaste anledningarna till att det krakelerar. Tyvärr är baklyktorna på dagens bilar tillverkade av klenaste material. Det du kan göra om du köper nya är att klarlacka lyktorna eller köra någon typ av skyddsfilm.
 

A4qt

Ny medlem
För cirka 9månader sedan så upptäckte jag att glaset på baklyktorna hade släppt på vår S3a. Bilen är tvättad med proffsmedel och väldigt sparsamt tvättad. Vi har känt till problemet med att visa kemikalier inte är bra för Audis baklyktor och har därför varit väldigt noga med att aldrig låta något medel ligga på under mer än en minut. Bilen är maskintvättad max 4-5 gånger och handtvättad cirka 20-25 gånger. S3an är en 2018, 3000mil, ca 500mil vintertid.

TACKSAM om jag kan få lite feedback från någon annan som haft samma problem!!!!!!
Visa bilaga 819
Jag har samma problem med min A3 2018. Limmet på "inre" lyktglaset har släppt. Ingen goodwill kunde ges. Som orsak trodde dom var avfettning men jag har nästan alltid låtit Berners handtvätta min bil. Blir en dyr affär att byta.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp