Optimera S tronic lådan A4 B9

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
Hej!

Någon som optimerat sin S tronic låda till A4 B9? typ BSR eller liknande? I orginal är det alltför seg i min smak. Vill ha bättre respons... någon som har gjort detta med positivt resultat

Tack på förhand!

Carl Johan
 
Hej! Då blir det att den varvar mer, och responsen blir något bättre, men om du jämför med exempelvis en motsvarande låda från BMW, så är den klart snabbare.
 
Jag menar snabbare respons från lådan när man gasar. Nu känns den ”trött” tar tid innan den reagerar vid gaspådrag. Gäller även vid stillastående.
 

Nimo

Aktiv medlem
Har du kört en sådan bil som frågeställningen handlar om? Det hade förmodligen underlättat om man ska ifrågasätta allt som frågeställaren skriver. Dessa bilar upplevs av många som sega i responsen mellan motor och låda. Dessutom startar de inte på ettan vid försiktig körning.
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Är ju ökänt att de är seg i responsen, trampar man på gasen så tar det en stund innan de reagerar. vad man läst så ska det bli bättre efter optimering.
 
Har du kört en sådan bil som frågeställningen handlar om? Det hade förmodligen underlättat om man ska ifrågasätta allt som frågeställaren skriver. Dessa bilar upplevs av många som sega i responsen mellan motor och låda. Dessutom startar de inte på ettan vid försiktig körning.
Hej! Yes jag har både kört och haft en sådan bil, o funderar att köpa igen, och trodde att Audi hade uppdaterat lådan till det bättre... men som många skriver, den är seg..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp