Oljetryck

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Niksix

Ny medlem
Hej, bilen varnar för dålig oljetryck men gasar jag lite försvinner. Bilen har varit på service nyligen och datorn säger oljenivå är nästan full.

Planera en resa på 50 mil idag, Gbg-Sthlm och undrar om jag kan eller borde avstår.
Som sagt, varningen försvinner när man gasar.

Tacksam om någon vill/kan hjälpa till här.

Mvh
Carlos
 

mahler

Aktiv medlem
Hade inte åkt med bilen, kolla upp oljetrycket på verkstad. Har du tur är det bara givaren otur igensatt oljepickup eller annat. Nu vet jag inte vad du har för motor. b.la 2.0tdi har ju haft problem med drivningen av oljepumpen.
 

CoTech1

Medlem
Troligtvis en igensatt oljepump. Om den är igentäppt så tar det en stund för oljetrycket att byggas upp/ registreras (den kraft som genereras vid gaspådrag). Skulle nog säga att detta problem är en 6:a på en skala från 1-10 där 1 är helt obetydligt för din, andras och bilens säkerhet och 10 är starta inte bilen utan få den bärgad till en auktoriserad verkstad.
Du bör låta någon som vet vad dom gör ta en titt och eventuellt byta ut oljepumpen.

En liten varning dock, fortsätter man att köra bilen och oljepumpen lägger av helt kommer bilen/ motorn troligtvis att haverera.

/Henrik
 

CarlA4

Medlem
Lite sen på bollen men man ska ställa bilen och ring bärgare! Mest troligt en sliten eller trasig oljepump. Har man tur är det bästa fall bara en igen slammad oljepickup.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp