ny användare frågor om A6 2.0T multitronic :)

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Bitez

Ny medlem
Hej alla användare.

Efter måååå..nga Volvo bilar så har jag bestämt mig för en audi. En A6 avant 2.0T multitronic -08-. vi har skrivit på alla papper o dyl. Men kan fortfarande hoppa affären om det visar sig att det är dåligt köp. Jag/vi tycker att det var en himla trevlig bil att köra. Fastän bilen inte ens är i närheten av våran nuvarande bil då det gäller effekt, så känns den väldigt pigg. Den slår våran volvo med hästlängder då det gäller körkänsla. Hur som helst så tror jag på ett mycket nöjd ägande med denna bil. Dock så undrar jag över vissa saker.

Bilen har gått 11.000mil. Är det ngt speciellt vi bör tänka på? Hur är den motorn? Är det ngr sjukdomar man bör tänka på? All info är av stort intresse. Jag skulle uppskatta om jag fick jäää...tte mycket respons på tråden. Då jag är helt blåbär själv :))))

Så undrar jag om däck från A6 my -04- passar en my -08-

jag tackar och bockar...
 

FREN

Ny medlem
Har en A6 2.0T -07 med multitronic automatlåda, haft den i 3 år. Fin komfort, fantastisk växellåda. Men pigg är den INTE... enormt dåligt vridmoment på låga varv. Jag kommer inte köpa Audi igen. Så mycket pengar får så lite extra helt enkelt. Den varnar för alla möliga saker (lite olja, spolarvätska, dåliga bromsbelägg, ev trasiga lampor) men inte när batteriet blev dåligt!!! Istället blev en massa konstiga fel som slutade i bärgning till verkstad. Tillbaks från verkstad var mediacentret låst... hittar inte någonstans hur man låser upp detta. Pratar man med verkstade säger de att man skall lämna in den för upplåsning. Ja, det verkar tom omöjligt att byta en lampa själv!!! Testa att göra en sökning på vilka serviceintervall det finns på bilen. Tom detta är svårt att hitta svar på.

Antar att du redan köpt bilen, men du kommer ju få göra 12.000 milaservicen snart. Inte spec billig.

Som sagt, det var Audi för första och sista gången för oss. Håll dig till Volvo om du inte varit missnöjd.
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp