Motorvärmare

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

ludlob

Medlem
Hej,
Har motorvärmare i bilen som styrs via appen eller kontrollen men bilen blir knappt varm och behöver ändå skrapa rutorna när jag skrivit in att bilen ska vara klar en viss tid. Är det meningen att den ska vara så värdelös? Kommer från Volvo och där var det ju en bastu om man lät den jobba på schema, behövde inte skrapa rutan vare sig jag var i Stockholm eller fjällen. Har kört både "frosta av" och "värm upp" - ingen skillnad.
Jag ska läsa i instruktionen ikväll men tänkte om någon har vet om jag gör något fel..
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Skriver du inte in när den ska starta inte avresetid ?? har för mig jag hade så på a6an iaf.
 

ludlob

Medlem
Nej står att det är då man ska vara klar för avresan.. Jag har väl den på typ 23 grader vill jag minnas med auto på klimatanläggningen. Gör det någon skillnad? Måste jag själv maxa fläkt och allt vad det nu innebär?
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
nä auto ska räcka,,men nåt är ju galet om du måste skrapa rutorna, det ska vara varmt i bilen om allt är ok.
 

MickeM

Medlem
Min A4 TDI 2017 blir då varm och go eftrr jobbet men visst kan man få skrapa rutorna ändå. Men betydligt lättare is att skrapa än utan. Dock har jag inte på "isfri".

Ställer avresetid, och den går 10min extra om man blir något sen.

Hemma startar jag via fjärren 20min innan färd. Räcker bra. 10min räcker om det är över -10. Men står då under tak så den har ingen is hemma.
 

ludlob

Medlem
Det är en a4 allroad -18. Kanske fungerar som den ska, bara att min gamla Volvo körde på bättre.
Det är klart rutorna ej är täckta med is, men lite is finns kvar men som MickeM säger så går det snabbt.
Upplever dock att värmaren går bättre om jag startar via den här fjärren mer än appen, men det kanske är ren placebo :D
 

MickeM

Medlem
Det är inte så att bilen står mer utsatt för vind osv vid dom tillfällen du startar med appen, och lite mer vind/väderskyddad när du använder fjärren?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp