Missljud vänster fram

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

enslow

Medlem
Bil Audi A4 allroad 2014.

Vi fick ett missljud som låter tickade vänster fram när man gasar.
Om man släpper gasen eller trycker ner kopplingen så blir det tyst.
Och vid jämn gas hörs inget.
Även om man kör iväg försiktigt hörs inget.

Det låter bara när drivlinan blir belastad

Trodde det var yttre drivknuten så den byttes utan att det blev något bättre.
Det kanske är den inre men jag vill inte byta delar e hela tiden om jag inte vet säkert att det är det som är felet.


Tacksam för hjälp//Enslow
 

enslow

Medlem
Kan även tillägga att det inte låter om man svänger vänster när man drar iväg bara om man kör rakt fram eller svänger höger
 

enslow

Medlem
151 Läsningar men inget förslag.
Kan det vara inre drivknut eller är jag helt ute och cyklar

//Enslow
 

Metal321

Ny medlem
Förmodligen hjullager om inte det byttes. Hade precis samma och då var det hjullager. Typiskt för det är att det låter när du svänger åt ena hållet eller åker rakt sen försvinner när du belastar motsatt hjul.
 

Juaakiim

Ny medlem
Bil Audi A4 allroad 2014.

Vi fick ett missljud som låter tickade vänster fram när man gasar.
Om man släpper gasen eller trycker ner kopplingen så blir det tyst.
Och vid jämn gas hörs inget.
Även om man kör iväg försiktigt hörs inget.

Det låter bara när drivlinan blir belastad

Trodde det var yttre drivknuten så den byttes utan att det blev något bättre.
Det kanske är den inre men jag vill inte byta delar e hela tiden om jag inte vet säkert att det är det som är felet.


Tacksam för hjälp//Enslow
Hej!!
Jag har exakt samma problem med min Audi a4 allroad just nu.. kom du fram till vad det var tillslut? Så man har nåt att gå på.. var på en verkstad och dom bytte yttre drivknuten men blev inte bättre, och sen lyssnade han med mig och då trodde han att det var inre som var glapp i... tacksam för svar!!!
 

edz82

Ny medlem
Hej!!
Jag har exakt samma problem med min Audi a4 allroad just nu.. kom du fram till vad det var tillslut? Så man har nåt att gå på.. var på en verkstad och dom bytte yttre drivknuten men blev inte bättre, och sen lyssnade han med mig och då trodde han att det var inre som var glapp i... tacksam för svar!!!
tjena!
Har fått liknande tickande ljud på min audi a4 -14 15kmil, det hörs bara vid gaspådrag och lätt vänster sväng.
Då hörs ett tickade ljud på vänster fram hjul. Förra året byte jag damask på drivknuten då den var trasig, men efter vad jag läst så kanske det är hjullagret?..

Hörs ingenting när man åker raktfram eller när jag svänger höger..
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp