Ledramp kopplingschema med knapp

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

DBqvist

Ny medlem
Tjena!

Har en fundering på som jag inte alls blir klok på gällande ett kopplingschema/kit (LED Vision) till min ledramp. Det är ett kit med färdigkopplat relä, där en knapp medföljer.

Bilen där rampen ska installeras i är en Audi Q5 8R - 2011.

Bifogar en bild på schemat där jag har ringat in det som jag inte riktigt fattar hur det ska kopplas ihop.
Så som jag har kopplat ihop just nu är att jag har kopplat motståndet tillsammans med knappens + pol. Signalkabeln (svart) har jag kopplat ihop med knappens - pol. Knappen har även en pol i mitten, men enligt schemat ska inget kopplas dit?

Men om jag nu kan skippa på/av knappen, är det någon här som vet på rak arm vilken färg det är till helljuskabeln annars?

Tack på förhand!
 

Bilagor

JohnnyJ

Aktiv medlem
Snurrigt kopplingsschema. Vad ska motståndet vara bra för?
Jag kopplar ett relä från plus på batteriet via en kabelsäkring på det dubbla av vad som krävs till LED-rampen. Styrningen till reläet tar jag från kabeln till helljuset.

Krångla inte till det!
 
Senast ändrad:

DBqvist

Ny medlem
Snurrigt kopplingsschema. Vad ska motståndet vara bra för?
Jag kopplar ett relä från plus på batteriet via en kabelsäkring på det dubbla av vad som krävs till LED-rampen. Styrningen till reläet tar jag från kabeln till helljuset.

Krångla inte till det!
Jo håller med att kopplingsschemat på sista biten är oförståndig, det är ju som att + ska kopplas till - och tvärtom.
Har dock löst problemet genom att koppla som du beskrev.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp