Lambdasond

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Lelleli

Ny medlem
Jag får felkod på lambdasond framför katalysator men även felkod på misständning. Jag undrar om felkoden på misständning uppkommer pga av fel på lambdasond eller tvärtom. Eller är det 2 helt olika fel. Bilen går bra och jag har inte märkt av att den misständer. Alla felkoderna uppkomm samtidigt. (tror jag). Bilen en a5 1.8 -08. GOD-JUL
 

Killawife

Aktiv medlem
Det kan faktiskt vara vilket som. Som amatör kan det vara svårt att hitta en bra lösnign som inte innebär byte av komponenter men med felsökningsdator kan man ganska lätt konstatera om fellet beror på lambdasonden eller om misständningen kommer av nåt annat. Så det enklaste här är nog faktiskt att låta en verkstad felsöka, det brukar inte vara så dyrt.
 

Lelleli

Ny medlem
Det kan faktiskt vara vilket som. Som amatör kan det vara svårt att hitta en bra lösnign som inte innebär byte av komponenter men med felsökningsdator kan man ganska lätt konstatera om fellet beror på lambdasonden eller om misständningen kommer av nåt annat. Så det enklaste här är nog faktiskt att låta en verkstad felsöka, det brukar inte vara så dyrt.
Jag raderade felkoderna.Och efter 1vecka så kommer det bara felkod på lambdasond före katalysator. Har bytt den och ingen felkod ännu i allafall
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp