Lång väntan på ny A1

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Mumkas

Medlem
Hej!

Efter att ha haft några andra tyska bilar föll valet på en A1. Det känns helt rätt och samtidigt finns det inga alternativ längre i den klassen från VW, BMW eller MB. Beställde en A1 för snart fem månader sen och har ännu inget meddelande om att bilen börjat byggas. Jag har full förståelse över problemen bilindustrin har nu, men hör gärna vad ni har för erfarenheter själva? Har beställt en 35 TFSI Proline (nej till S-Line) med en del annat, så hittar inga lagerbilar alls. Audi har sagt att A1 är på väg ut efter den här generationen. Är väntan värd? Kan man tro att det kommer en facelift till MY23 som jag kanske missar? Än så länge tycker jag det då det inte finns några vettiga alternativ men det börjar kännas lite som när någon beställde en ny bil i forna östblocket.

Trevlig helg!
/JM
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Hur länge du får vänta är naturligtvis omöjligt att svara på, men orsakerna till förseningarna känner vi ju till...
Kompisen beställde en Q4 för över ett år sedan och har fortfarande inte fått någon bil. Han annulerade beställningen och lade en ny för MY23, eftersom det fanns ytterligare tillval att göra på den årsmodellen. Om han får bilen i år är tveksamt, men han gick och köpte sig en ID4 i stället, för att ha så länge :oops:.
Inget alternativ direkt för oss vanliga dödliga, men han har säkert inga problem med att sälja den sen, har redan flera bud.
Om A1 är på väg bort så prioriteras den förmodligen inte i produktionen. Kommer det över huvud taget någon ny årsmodell?
Jag har ingen aning, tyvärr.
/Hälsningar Claes
 

Mumkas

Medlem
Vad jag läst mig till är att det inte kommer någon ny efter den nuvarande generationen av A1 som känns halvvägs, så en facelift skulle kunna vara på gång. Samtidigt kan ju A1 sluta säljas i Sverige som t.ex. VW gjorde med Polon. Även om den finns i andra länder. Min gissning när det gäller prioritering i produktion är att rena elbilar och hybrider går först i kön. Preliminär leverans var i maj/juni men det gäller inte längre, så just är det bara att stå ut :rolleyes: Tur man inte är helt utan bil iaf! ☺
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Då får jag gratulera till nya bilen! Hoppas att du blir nöjd med den (y).
/Hälsningar Claes
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp