Kopplingsbyte?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Smirre

Ny medlem
Tjenna jag var och tittade på en audi a4 1.8t -01 med chip 2 170 hk (påstår han) jag vill ha det till 193 men skit samma.

När man är på låga varv och ger fullgas så sticker varvräknaren till 5 utan att det händer så mycket med hastigeten,
men när han har nått 5000 varv så stannar den där och sen (vet inte hur jag ska uttrycka mig) låter den hastigeten
komma ikapp, men det går inte snabbt att komma upp i hastiget. Men släpper man på gasen och sen trycker igen så
fungerar det utmärkt.
Är det kopplingsbyte på ingång eller vad kan vara galet?

MVH Rikard
 

Smirre

Ny medlem
Okej, då är frågan ska man köpa en ny orginal koppling eller något värre eftersom att den är chippad? och vad kan det gå på att byta en sån?
 

Särås

Medlem
Vi på Stertman Motorsport kan ta fram priser på flera olika, men byte är nog ca 8 timmar om jag mins rätt (sitter inte på en jobb dator, är på semester i Nürburg).
Så en normal verkstad i Stockholm tar nog ca 8000:- till ca 14000:- för bytet.
Plus material så klart, där kan man säga att en high performance koppling kostar med svnänghjul ca 10000:- till ca 15000:-.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp