Knepigt ljud från vänster fram, S6 2018

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

div7

Ny medlem
Hej,

ny här och ny som Audiägare. Bilen är en S6 Avant 2018. Extremt nöjd med bilen under det året jag haft den men nu har det dykt upp en grej. Problemet är ett mycket märkligt ljud som verkar komma från vänster fram. Det hörs mest i hjulhuset, inte så mycket ovanifrån med huven öppen. Ljudet påminner om gamla tiders uppringda modem, för de som minns :)

Motorn är igång när jag filmar, ljudet tystnar när motorn stängs av. Tyvärr glömde jag vrida på ratten för att kolla om det kunde påverka, inte heller slog jag av/på AC:n. Ska göra det nästa gång det uppkommer.

Bifogar 2 filmer, lyssna gärna, tips om vad det kan vara mottages tacksamt, innan jag lämnar in den på felsökning...

Tack på förhand!

Edit: hur stora filer kan man attacha? Mina filmer är 20Mb styck, inte ens en gick att ladda upp...
 

div7

Ny medlem
Bra ide. Kan man få ut ljudet från filmen på något bekvämt sätt? iPhone.
(jag kan spela in igen, bara ljudet, såklart, grejen är att idag och igår lät det inte längre... :/ )
 

MickeM

Medlem
Du kan också lägga en film på tex Youtube och länka.

Jag brukar lyssna med en längre metallpinne mellan misstänkt område och örat/pannan. Förvånansvärt vad det funkatär bra.

Numera har jag köpt ett stetoskop för ändamålet på Biltema. Inte tokdyrt.

När jag parkerar i carporten med varm motor hör jag ett pipande ljud som jag antar är en elektrisk pump som håller ett visst flöde i kylsystemet en stund efter motorn stannat.
Men jag har en A4 försrås.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp