Köpråd: Audi A6

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

TS1997

Ny medlem
Hej!

Jag har idag en BMW 523i E39 från 1999 som jag funderar på att uppgradera till något nyare. Jag började först titta på BMW F11 men när jag kollade försäkring på den så skulle det gå på ca dubbelt så mycket som en Audi A6 som jag blev tipsad om att kolla på. Därför undersöker jag nu Audi A6 och har kommit fram till att jag vill ha den nyare designen som kom 2012 för kombin.

Jag vill nu kolla med er vad jag borde tänka på samt fråga vilken variant jag borde satsa på. Jag är ute efter en kombi med 5 sittplatser som får dra minst 2 ton och om jag fattat rätt så är A6 rätt för mig då? Jag har kollat både på Avant och Allroad och har lagt märke till att Allroad får dra 500kg mer men jag anser att Avant ser bättre ut. Jag funderar nu därför om det är möjligt att modifiera en Allroad så den ser ut mer som en Avant så jag kan få det bästa av båda delar?

Jag har en budget på max 250k men skulle föredra att hålla mig under 200k. Jag kör inte jättemycket (ca 400-600 mil/år) och antar att jag borde skaffa en bensindriven snarare är diesel då? Borde jag satsa på en 3.0 TFSi direkt eller är skillnaderna mellan 2.0 & 3.0 små nog att även 2.0 borde vara av intresse?

Sen undrar jag även vilka kända problem som finns, vad jag borde se upp för vid köp etc?

Och vad fanns det för valbar extrautrustning? Vilken utrustning borde jag leta efter och finns det någon jag borde se upp för? Sen undrar jag även om alla A6 kombi har lastbalansering eller om det är något jag borde leta efter?

All hjälp och alla tips är uppskattade!
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp