Ingen värme i kupén 3.0

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.
A

Anders96

Gäst
Hej.
Jag har en 2011 A4 3.0 som jag inte får någon varmluft i kupén.
Tempmätaren fungerar som vanligt.
Har märkt att de försvinner kylarvatten ibland också och vattnet i expansionskärlet är kallt trots att motorn är i 90 grader. Tänkte prova att spola ur värmepaketet men hittar inte någonstans hur man enklast gör de och vart man gör de, skulle va tacksam om någon vet eller har haft samma problem?
 
R

rrr

Gäst
Hej.
Jag har en 2011 A4 3.0 som jag inte får någon varmluft i kupén.
Tempmätaren fungerar som vanligt.
Har märkt att de försvinner kylarvatten ibland också och vattnet i expansionskärlet är kallt trots att motorn är i 90 grader. Tänkte prova att spola ur värmepaketet men hittar inte någonstans hur man enklast gör de och vart man gör de, skulle va tacksam om någon vet eller har haft samma problem?
Börja med att åtgärda alla kända fel, typ läckor etc. Är ingen ide att felsöka med massa fel som kan orsaka problem.
Värmepaketet spolar du enklast ur genom slangarna som går in till värmepaketet från motorn, två stycken med diameter 20-25mm går från bakkant av motorn genom torpedväggen. Gissar att de sitter med snabbkoppling på motorn.

Därefter kolla felkoder. Ja, det är inget skämt. Du har spjäll som reglerar värmen, ibland lägger dessa av etc. Tror även från VCDS att du kan 'provköra' spjällen och verkligen höra att de rör sig. Om du tar bort tex handskfack kan du nog även se motorer och spjäll.

Nästa steg kan vara defekt vattenpump
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp