Individuell optimering

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

ec2bme

Ny medlem
Hej!
Jag har en Audi RS3 -18 som jag funderar på att optimera.
Finns det någon bra firma i eller kring Göteborgstrakten som gör individuella optimeringar?
Alltså inte någon färdigt mapp som är samma för alla bilar av samma modell, utan att dom (företrädesvis) kör den i någon typ av bänk eller "hubbar" och sedan justerar in min bil specifikt, efter de förutsättningarna som jag har.
Det finns flera bra firmor i Stockholm har jag sett och hört, men jag hittar ingen info om detta i Gbg med omnejd.
Jag är beredd att åka en bit för att hamna hos rätt firma, men helst inte 50 mil en väg.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Vet inte hur det ser ut med duktiga motortrimmare i Göteborgsområdet, men någon som, åtminstone tidigare, var extremt duktig på Audi så var det Dahlbäck i Borlänge. Tror inte att "orginalägaren" är kvar (hette han Hans?).
Kanske finns någon här på forumet som har färsk info om företaget.
/Hälsningar Claes
 

ec2bme

Ny medlem
Vet inte hur det ser ut med duktiga motortrimmare i Göteborgsområdet, men någon som, åtminstone tidigare, var extremt duktig på Audi så var det Dahlbäck i Borlänge. Tror inte att "orginalägaren" är kvar (hette han Hans?).
Kanske finns någon här på forumet som har färsk info om företaget.
/Hälsningar Claes
Hans har tyvärr gått bort.
Dom har bara färdiga mappar där numera verkar det som.
 
Vill säga att en RS3 redan är "optimerad" av Audi. Synd att lämna över en så fin bil till nån klåpare som inte har en aning om vad dom gör. Visst, du får kanske ut någon mer hästkraft, men är det värt det när saker börjar gå sönder?
400 hk på 2.5L måste redan vara nära gränsen på vad materialet klarar.
Eller är det så att du planerar göra om den till en ren banbil?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp