Huggande koppling?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

FreddeL92

Ny medlem
Haaaj!

En problem har börjat komma på bilen.

Så fort bilen kom upp i temp (90grader) så börjar kopplingen att hugga vid dragläge eller när man startar på ettan för att åka iväg. Detta kommer bara när bilen har blivit varm.

Någon som vet vart man ska börja leta efter felet?

Bilen är en A4 2,0 tdi -14 och har precis passerat 16000 mil.

Ha de fint! :)
 
B

Boolar123

Gäst
Haaaj!

En problem har börjat komma på bilen.

Så fort bilen kom upp i temp (90grader) så börjar kopplingen att hugga vid dragläge eller när man startar på ettan för att åka iväg. Detta kommer bara när bilen har blivit varm.

Någon som vet vart man ska börja leta efter felet?

Bilen är en A4 2,0 tdi -14 och har precis passerat 16000 mil.

Ha de fint! :)
 
B

Boolar123

Gäst
Lite sent kanske men jag hade samma problem varm motor huggande koppling,nu är det lagat och det var ett läckande urtrampningslager som då läckte fett på lamellen som då började hugga vid start.
 
T

Twistedfrizco97

Gäst
Haaaj!

En problem har börjat komma på bilen.

Så fort bilen kom upp i temp (90grader) så börjar kopplingen att hugga vid dragläge eller när man startar på ettan för att åka iväg. Detta kommer bara när bilen har blivit varm.

Någon som vet vart man ska börja leta efter felet?

Bilen är en A4 2,0 tdi -14 och har precis passerat 16000 mil.

Ha de fint! :)
Hitta du felet på bilen? För har exakt samma på min
 
D

Dulle

Gäst
Har haft samma problem på min A4 från 2015. Fick det bytt på garanti 2018, verkstaden nämnde något om skuret svänghjul (se rkommendersde samtidigt byte av lameller också, men de fick jag bekosta själv).

Nu 2,5 år senare är samma symptom tillbaks igen. Har ökat succesivt senaste månaderna. Verkstaden vill ibte veta av någon good will och ibte Audi heller, så det får gå på maskinskadeförsäkringen.

Men, hur rimligt är detta fel, igen dessutom? 2018 hade bilen rullat ca 7k mil, idag har den rullat ca 10k.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp