Har någon motorvärmare på sin 1,8T och kan skicka bilder/monteringsanvisning på utförandet?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Pistvakt

Medlem
Står och trampar i vinterkylan med inköpta delar (inkl beg slangvärmare Defa 716) men hittar ingen monteringsanvisning och Defa vill inte bistå då de inte saluför slangvärmare till 1.8T utan endast oljetrågsvärmare.
Jag undrar:
- Var kan slangvärmare med 18 mm anslutningar placeras?
- Var monteras yttre kontakten?
- Hur dras kabeln till kupeuttaget?

Tacksam för all hjälp!
 
Senast ändrad:

Pistvakt

Medlem
Står och trampar i vinterkylan med inköpta delar (inkl beg slangvärmare Defa 716) men hittar ingen monteringsanvisning och Defa vill inte bistå då de inte saluför slangvärmare till 1.8T utan endast oljetrågsvärmare.
Jag undrar:
- Var kan slangvärmare med 18 mm anslutningar placeras?
- Var monteras yttre kontakten?
- Hur dras kabeln till kupeuttaget?

Tacksam för all hjälp!
Själv är bäste dräng! 😁

Trots att Defa inte saluför eller rekommenderar slangvämare till denna motor ("för att det vid utprovning inte visat sig möjligt/lämpligt") valde jag att hämta en Defa slangvärmare från en Passt 1,8T på skroten. Kollar man nämligen på Calix hemsida så har de slangvärmare till denna motor och dessutom en slangvärmare som passar till närmare 100 olika bilmodeller och motorer... Hur dessa etablerade aktörer resonera så olika om möjlig teknisk lösning?
Nu är värmaren iaf på plats mha några gamla slangar som kapats till motsvarande den befintliga krumelurer och anslutningskabeln likaså. Och huj vad den värmer fort. Jag blev nyfiken på om min Kodiaq 2,0TDI är lika snabb att värma upp men där hittade jag ingenstans en uppvärmd punkt och började tvivla om värmaren alls funkar... Jag ser inte om det är en slang- eller kontaktvärmare och det visste inte Skoda säljaren heller...
Nu återstår bara att få in kupekabeln genom torpedväggen men det har jag ännu inte lyckats med trots demonterat handskfack. Det känns som att det är flera torpedväggar i vägen när jag provar den genomföring som finns förberedd på passagerarsidan. Vet någon hur man gör?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp