Har någon en fungerande CLP till a3 8l?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

emilad11

Ny medlem
Hej,

Jag har stött på problem med min centrallås vakuumpump vilket egentligen fanns redan när jag köpte bilen för 4 månader sedan, men jag la problemet på hyllan om man säger så. Nu känner jag iallafall att det kan vara skönt med fungerande rutor till sommaren och vill ta tag i problemet. Centrallås vakuumpumpen gör uppenbarligen inte sitt jobb då varken rutor kan rullas ner eller lås kan öppnas/stängas med varken fjärr eller nyckel. Förardörren går att öppna med nyckel men sen öppnar och stänger jag resten av dörrarna inifrån. Jag har plockat ut pumpen och grafitbitarna som vanligtvis är sönder i dessa fall men dem var intakta nu så då är nästa steg att tänka på om elen eller vakuumslangarna har felat. Ja, jag hade kontakt med en kille i usa och han tänkte enligt min beskrivning, att jag inte hör något ljud när nyckeln används, att elen kan ha knasat och eftersom jag kollat alla säkringar vore den enklaste felsökningen om någon har en pump som de vet om fungerar bra och som jag hade kunnat få låna till att testa på min bil. Det vore verkligen skönt om jag kunde testa med en som jag vet fungerar eftersom jag då kan utesluta att det är fel på vakuumslangarna. Men jag misstänker nästan att det är vakuumslangarna för när jag blåser/suger i slangen som är kopplad till passagerardörrarna så fungerar det med bakdörrarna och när jag blåser/suger i slangen som är kopplad till förardörr och tanklucka så fungerar det med tankluckan, alltså är det de två framdörrarna som inte svarar på mitt test och därför tänker jag att det är någon vakuumslang som gått av i mitten?

Vilket rörigt meddelande, hoppas någon förstår vad jag babblar om,

stort tack på förhand.

Juste, har någon diagram till var vakuumslangarna går i bilen? Om det ens finns såna diagram?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp