Går det att spara Drive select inställningarna?

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Anders Skoogh

Ny medlem
Jag har en Audi A4 Allroad 2020, går det att spara så man alltid har tex. har efficiency inställningen alltid vid start?
Den återställer alltid till Dynamic (D), jobbigt att måsta ställa om så fort man slagit av tändningen.
 

MickeM

Medlem
Nu har jag en 2017 så det kan skilja rejält.
Men jag hade "comfort" först, och byte till "Auto" då den växlade trevligare då. Det kommer den ihåg.
Jag har också provat Dynamic, och jag är ganska säker på att den var kvar också.

Då valt i MMI.
Inte medelst knapparna på instrumentbrädan, om det har betydelse.

Economy gillade jag inte då den "gubbkörde" på för hög växel så det durrade i hela bilen. Kanske lär om efter en stund, förstås...
 

Anders Skoogh

Ny medlem
Nu har jag en 2017 så det kan skilja rejält.
Men jag hade "comfort" först, och byte till "Auto" då den växlade trevligare då. Det kommer den ihåg.
Jag har också provat Dynamic, och jag är ganska säker på att den var kvar också.

Då valt i MMI.
Inte medelst knapparna på instrumentbrädan, om det har betydelse.

Economy gillade jag inte då den "gubbkörde" på för hög växel så det durrade i hela bilen. Kanske lär om efter en stund, förstås...
Jag har provat att ändrat i MMI och med knapparna, den sparar inte. Jag hade en Audi A4 2016 tidigare den sparade det valda.
 

Anders Skoogh

Ny medlem
Den ska spara gjord inställning. Både min Golf och min Audi gör det.
Har du garanti så kontakta säljaren..
Den sparar efficiency inställningen på displayen, men växlar inte enl efficiency (E) programmet, utan enl Dynamic (D) programmet. Väntar på svar från Berners som är AUDI återförsäljare i Sundsvall.
 

Nimo

Aktiv medlem
Jag vill påstå att D i detta fall inte står för Dynamic utan för Drive. När jag byter körprogram under färd till Dynamic står det S som valt växel alternativt drar spaken bakåt. Nästa gång jag startar bilen med Dynamic valt står det D som i Drive igen. Varför det är så vet jag inte och det kanske inte är helt logiskt nu när det kommer på tal.
 

JohnnyJ

Aktiv medlem
Jag vill påstå att D i detta fall inte står för Dynamic utan för Drive. När jag byter körprogram under färd till Dynamic står det S som valt växel alternativt drar spaken bakåt. Nästa gång jag startar bilen med Dynamic valt står det D som i Drive igen. Varför det är så vet jag inte och det kanske inte är helt logiskt nu när det kommer på tal.
Precis så gör mina båda bilar. Alltid D för drive (normalläge på den inställda körstilen i menyn).
Dra spaken bakåt för sportläge. Dra spaken bakåt en gång till: Tillbaka i Drive. Enkelt och bekvämt.
 

MickeM

Medlem
Ang D för Drive så stämmer det.
Aktiverar man Dynamic under färd står det S till man startar om och det blir D igen. (Samma om man drar spaken bakåt för S, tex för rappare omkörning)

Men, också texten "dynamic" ovanför
Där står alltid aktuellt körprogram.
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp