Flaskblåsljud från höger fram

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Aaudi

Ny medlem
Hej allihopa!

Nu är det så att jag har ett väldigt skumt oljud sedan en tid tillbaka i min A3 från 2006 ( Höger fram ) som låter som om man skulle blåsa i en glasflaska fast lite ljusare. Det är i intervaller runt 1-2 sekunder emellan men alltid när jag kör, det låter inte när bilen står på tomgång. Det ökar inte beroende på hastighet eller om jag bromsar eller inte eller om vinterdäck eller sommardäcken är på.

Jag har haft en verkstad som kollat på oljudet när vinterdäcken var på, dom hade 2 olika personer som körde min bil men som inte hörde ljudet. Det dom upptäckte dock var att bromsoket var slut så den bytte dom, dock så finns ljudet fortfarande och man hör det betydligt tydligare nu när sommardäcken är på.

Jag behöver verkligen er hjälp för jag håller på att bli galen på det.

Den gick igenom besiktning nu i december med detta ljud, utan några anmärkningar på bilen. Det enda besiktningsmannen berättade var att höger framhjul var seg att svänga när den stog uppe på lyften och att det kan ha något med bromsen att göra. Nu är bromsoket bytt på höger sida ( efter besiktningen ) men ljudet är som sagt fortfarande kvar.

Det är inte ett malande ljud som ökar med hastighet eller sväng åt vänster eller höger som ett trasigt hjullager låter, har haft ett trasigt lager bytt så vet hur det låter.
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp