Felkoder

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Wolfman

Ny medlem
Får sporadiskt fel kod P0340 får även P0010 och P0011. Har bytt två kamaxelgivare och vvc - ventil men felen består ? Är det någon som vet vad problemet är eller har några tips
 

nn.j

Medlem
Får sporadiskt fel kod P0340 får även P0010 och P0011. Har bytt två kamaxelgivare och vvc - ventil men felen består ? Är det någon som vet vad problemet är eller har några tips
Noll ställ alla fel koder och prova köra utan tanklock om du inte får fel koder så är det fel på ditt tanklock. vilken bil är det?
 

mahler

Aktiv medlem
Hade hade mätt upp kablar mellan givare och ecu, sen är det ganska vanligt att glidskenor/sträckare pajar till kamkedjorna på 2.4:an med timing fel som följd. Du har inget rassel vid kallstart?
 

Wolfman

Ny medlem
Motorn är renoverad har gått 4500 km sen renoveringen. Det är det som förbryllar mig.
Kan styrenheten vara orsaken att den är paj som orsakar alla felkoderna? För de verkar vara sporadiska.
 

mahler

Aktiv medlem
Då hade jag börjat kolla upp kablar mellan givare och ecu, inte ovanligt att kablar går av i kontaktstycket vid givare kan ju vara glappkontakt som kommer och går. Kan ju också var oxid med dålig kontakt som följd kolla också att kontakthonorna nyper åt ordentligt mot stiften. Hoppas det löser sig.
 

Wolfman

Ny medlem
Då hade jag börjat kolla upp kablar mellan givare och ecu, inte ovanligt att kablar går av i kontaktstycket vid givare kan ju vara glappkontakt som kommer och går. Kan ju också var oxid med dålig kontakt som följd kolla också att kontakthonorna nyper åt ordentligt mot stiften. Hoppas det löser sig.
Då hade jag börjat kolla upp kablar mellan givare och ecu, inte ovanligt att kablar går av i kontaktstycket vid givare kan ju vara glappkontakt som kommer och går. Kan ju också var oxid med dålig kontakt som följd kolla också att kontakthonorna nyper åt ordentligt mot stiften. Hoppas det löser sig.
Tack ska kolla på detta
 

Kurtti

Super Moderator
Forumpersonal
Eftersom din motor var renoverad för 4500mil sedan så borde ju kedjorna/sträckarna vara ok...jag gissar att den är renoverad pga det ?
kedjorna sitter på bakkant av motorn så det är jävligt tajt utan att ta ner motorn.
 

Wolfman

Ny medlem
Ja den rasade, slog sönder allt så allt är bytt, så då kommer frågan jag får felkoderna bank 1 och i går kom den fjärd på bank 2. Kan det vara dålig kontakt för det är nog inte rengjorda. Hur många sensorer finns det på denna motor och var sitter de och deras namn? Eller har du några andra tips?
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp