Fälg och däck

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

dg91

Ny medlem
Hej!

Mina komplett uppsättning Audi A5 18 tums fräscha originalfälgar och ganska nya däck som satt på bilen vid köpet har blivit stulna ur mitt lägenhetskällarförråd. Inga kvitton givetvis men har bilder där dom sitter på min bil.

Försäkringsbolaget betalar inte ut några kontanter för stölden utan ersättningen får man genom ett återköp av nya produkter. Försäkringsbolagets samarbetspartner som sysslar med hjul och fälgar skriver som följande: Du kommer att ersättas enligt nedan: 4 Aluminiumfälg 8T0601025CB 19 avskrivning -50 %. 4 Sommardäck Mellanklass 255 35 19 avskrivning -50 %.

Jag önskar samma eller "likvärdig" kompletta uppsättning Audi originalfälgar med sommardäck. Ingen billig kopia av fälgar och däck, tack.

Försäkringsbolaget skriver: önskar ni samma originalfälg med sommardäck så kan vi självklart hjälpa dig med det. original fälgen beställs i sådana fall från Audi men då du har avskrivning med 50% så får du själv betala hälften av nyvärdet + din självrisk på 1500 kr.

Jag vill absolut inte betala mer än självrisk på 1500 kr. Vad tycker ni? Tacksam för svar och kanske tips.
 
Senast ändrad:



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp