Elfel Audi 100 -90

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

A100Nerd

Ny medlem
Hej!!
Hoppas få lite eltips på ett problem som bara "uppstått".
Det gäller en Audi 100 från -90, alltså en C3:a.
Följande situation har varit :
När jag skall slå på halvljuset från läge automatiskt halvljus till fullt halvljus så slocknar strålkastarna medan instrumentbelysningen tänds. Helljuset funkar normalt!
Skyltbelysningen är alltid tänd.

Nu har jag bytt glödlampor i skyltbelysningen och då har problemet förändrats lite - helt oförklarligt.
Halvljusproblemet återstår och nu styrs skyltbelysningen av kontakten för bagagerumsbelysningen - dock lyser inte bagagerumslampan . . .

Finns det bra elscheman att hämta på nätet??

Mycket tacksam för tips då bilel inte är min starka sida.

Stefan
 
Senast ändrad:

A100Nerd

Ny medlem
Halv- och helljusproblematiken är löst dock kvarstår det skumma problemet med bagagerumsbelysningen och skyltbelysningen.
 

clabbe

Super Moderator
Forumpersonal
Halv- och helljusproblematiken är löst dock kvarstår det skumma problemet med bagagerumsbelysningen och skyltbelysningen.
På vilket vis löste sig halvljusproblemet? Jag har en gammal Haynesbok för C3 modellen, och i den finns även några olika scheman. Om det är något som kan passa för din bil vet jag inte, men enligt schemat för en 1,8 - 85 så ser skyltbelysningen (X) ut att ha en gemensam anslutning med bagagebelysningen (W3). (F5) är kontakten för bagagebelysningen.
Den gemensamma kabeln går enligt scemat från L29 till 95 och från (L5) till 55. Om du kan ragga upp en bok eller låna på bibblan så kan det nog bli enklare.
Med reservation för att din bil är en -90 så kan det säkert skilja en del.
Hittade det här om det kan vara till någon hjälp: http://vems.hu/files/MembersPage/MarcellGal/Audi/KEjetronicOut/audi10090.pdf
/ Hälsningar Claes
 

Bilagor

Senast ändrad:

A100Nerd

Ny medlem
På vilket vis löste sig halvljusproblemet? Jag har en gammal Haynesbok för C3 modellen, och i den finns även några olika scheman. Om det är något som kan passa för din bil vet jag inte, men enligt schemat för en 1,8 - 85 så ser skyltbelysningen (X) ut att ha en gemensam anslutning med bagagebelysningen (W3). (F5) är kontakten för bagagebelysningen.
Den gemensamma kabeln går enligt scemat från L29 till 95 och från (L5) till 55. Om du kan ragga upp en bok eller låna på bibblan så kan det nog bli enklare.
Med reservation för att din bil är en -90 så kan det säkert skilja en del.
Hittade det här om det kan vara till någon hjälp: http://vems.hu/files/MembersPage/MarcellGal/Audi/KEjetronicOut/audi10090.pdf
/ Hälsningar Claes
Hej! Tack för hjälp. Det visade sig vara en stifthylsa i en multikontakt till halv ljuset som orsakade halvljusproblemet. Hylsan hade "töjt sig" och glappade.
Söker fortf lösningen på bagagerummet/skyltbelysningen. Stefan
 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in

Nya trådar

Topp