Carly till Audi

Felkodsläsare till Audi - Vår favorit eller se fler här.

Ejmelie89

Medlem
Jag har precis köpt av Audi A5 från 2009. Jag har lite funderingar på att köpa en Carly för att dels kunna läsa av felkoder. Men främst för att kunna göra egna manuella inställningar på bilen.

Någon som har erfarenhet av Carly? Är den värd pengarna? Får man tillgång till fler inställningar än vad bilen redan har i sitt egna meny system?

/Emelie
 

classexa

Aktiv medlem
Till VAG bilar rekommenderar jag OBDEleven eller VCDS. Det förstnämnda är ett billigare alternativ som du använder med mobilen men klarar allt det VCDS gör. VCDS är lite enklare att navigera med hjälp av en bärbar dator.
 

classexa

Aktiv medlem
Inget fel på Carly. Funkar jättebra. Men tänkte eftersom de jag nämnde är enbart inriktade på VAG bilar. De klarar i princip allt som går att göra till bilen beroende på vad du har tänkt dig. Vad vill du göra? Har båda 2 själv
 

Ejmelie89

Medlem
Ok :).
Jag tänker att man kan använda den som felsökare om det uppstår problem och sen om man kan göra egna modifikationer på ljus, displayen m.m. Sånt som inte går att ändra med bilens egna inställningar.
 

classexa

Aktiv medlem
Här är en lista med grejer som man kan göra med den generationen av A5. Går att göra i bägge 2

 



Välkommen till audiforum.nu!

Som gäst kan du både posta nya trådar och svar, utan att behöva registrera dig.

Registrera Logga in
Topp